Alla inlägg under februari 2013

Av Emma Lindahl Smith - 28 februari 2013 21:49

Hai läsare<3

Simmade med Louise idag 61 längder på cirka 40min. Riktigt skönt!

Sökte jobb på donken i Ängelholm och fick precis nedslag.

Så söker på burger king nu.

För övrigt hittade jag en ny kärlek ikväll.

Jag behöver ingen plattång med kam sålänge jag har min kompis!

Ska köpa en egen, fick bara låna Louise plattång för att prova :3

Så en sådan ska införskaffas denna månaden!

För övrigt har jag inte gjort så mycket & ska sova nu.

Bjuder på en kvällens låt.

Gonatt alla söta.<3

http://grooveshark.com/s/Lucy/2pH7IO?src=5

Av Emma Lindahl Smith - 28 februari 2013 14:09

Lunchen i skolan idag var skitbra! Fick tacos :D
Har haft samhäll & svenska. Håller just nu på med matten som är seg som vanligt..
Har även sökt sommarjobb och helgjobb. Helg på donken i ängelholm och sommar på donken i örkelljunga.
Efter skolan idag så bär det av till kommunen och söka sommarjobb, sen simma med fina louise<3
Sen blir det hem & göra läxor.
Nu ska jag göra matte, skriver sen.
Puss<3

Av Emma Lindahl Smith - 28 februari 2013 10:38

Hai Läsare.<3

Ett känsligt inlägg kommer nu, om mina känslor.

Jag är en känslosam person som tar åt mig alldeles för mycket saker som inte ens är menade åt mig.

Jag suger åt mig som en svamp och mår otroligt dåligt.

För en period så försökte jag leka tuff & inte bry mig om andra, vad de tyckte och tänkte om mig.

Jag visade inte det, men innerst inne gjorde det fruktansvärt ont.

Jag är oxå en människa som blir förnedrad och mår dåligt om jag visar mig svag inför andra.

Jag är komplicerad helt enkelt.

Det finns så otroligt många människor i min närhet som inte förstår sig på mig & det förstår jag.

För allting med mig är komplicerat & svårt.

Jag är oxå en sådan människa som behöver närhet.

Människor runt omkring hela tiden annars mår jag inte bra.

Det känns hemskt att alltid vara i sådant kontakt behov.

Jag skäms över att behöva vara beroende av så mycket kontakt hela tiden.

Jag har försökt ändra på det, men då mår jag bara sämre.

Nu sitter ni säkert och tänker, men vad händer när hon mår dåligt då?

Från en början grät jag bara.

Senare kom jag in i ett gäng där människor skar sig, när ångesten kom så började jag oxå.

Efter det att mitt x dumpade mig började jag röka istället, då kom inte mina föräldrar på mig med sår på armarna. Jag började även dricka ovanligt mycket & snabbt, så jag kunde somna snabbare och försvinna från verkligheten.

Nu tänker ni säkert, men herregud, ta tag i problemen istället för att göra så mot dig själv?

Sanningen är, just då hittade jag ingen utväg. Mina kompisar rökte så det var enkelt att få en cigg eller två.

Sedan November 2012 har jag inte skadat mig själv, rökt eller något annat. Jag har inte mått dåligt eller känt behovet av att låta mig tryckas ner så mycket.

& jag har en person att tacka för att jag mår så underbart bra som jag gör idag.

När jag håller på att tappa ner mig i skiten igen så hjälper personen mig upp.

När jag behöver stöd eller bara någon att prata med så finns personen där.

Personen jag pratar om är min Timothy.

Han har fått mig till att sluta med allt det dåliga och jag är lycklig nu.

Inget kan förstöra detta för mig & han är en viktig del i mitt liv.

Utan honom, så finns inte jag.

Det gör ont varje gång vi är ifrån varandra.

Jag hinner knappt gå ut eller stänga dörren förräns jag gråter för att jag saknar honom.

Går det 2h utan ett sms från honom blir jag orolig.

Ont i magen, gråter & bara tänker dåliga saker.

Det suger att ha ett sådant kontrollbehov men jag kämpar mot det varje dag, timme, minut och sekund.

En dag kommer jag säkert lyckas med att övervinna detta.

Kanske inte idag, nästa vecka, nästa månad eller nästa år.

Men en dag lyckas jag, för jag kämpar och ger aldrig upp.

Jag älskar min Timothy, du är allt för mig.<3

 

Miley Cyrus – The Climb (Full Pop Mix)

Av Emma Lindahl Smith - 28 februari 2013 07:29

Hai bloggen<3
Igår så körde jag runt med 4-hjulingen & lämnade cv. Var typ ingen som tog emot så idag ska jag gå till komunen & söka.
Fick ett ryck & drog sedan vidare till min påg & han blev lycklig<3 Saknade honom så mycket så jag bara körde<3
Månadens vikt hamnade på 80.6kg
Har bara gått ned 2kg så är lite besviken på mig själv :/
Nu får ni nöja er med lite bilder & sen kommer nya inlägg, puss<3
Min vikt!

Av Emma Lindahl Smith - 27 februari 2013 17:03

Hai alla läsare<3
Skolans mat var rätt äcklig, kyckling med mango chutney.. Exakt det jag spydde upp när jag var magsjuk..
Iallafall så får jag hitta på något ikväll.
Dagens körning gick bra, fick inget motorstopp :)!
Cv är gjorda & har lämnat 2 stycken redan idag :)
Ska gå min 8km runda idag som dagens motion :) Älskling kunde inte komma hem till mig så jag får fortsätta längta till Lördag<3
Sen blir det lite läxor & så.
Skriver mer sen, puss<3<3

Av Emma Lindahl Smith - 27 februari 2013 07:39

Gomorron alla läsare<3
Dagens frulle bestod av apelsinjuice, flatbröd, philadelphia med skinka, grilljerat fläsk & B-Komplex!
Sitter just nu på bussen påväg till skolan & lyssnar på Danish<3 Vinden är lätt bästa låten han gjort!
Vad som händer idag är att jag ska först till skolan, sen till körskolan & sen hem eller söka jobb i munka :)
När jag kommer hem så blir det läxor :)
Saknar min pojke så det är hemskt :(
Tur de snart är helg :D
Menmen. Bjuder på en bild & skriver sen.
Puss<3

Av Emma Lindahl Smith - 26 februari 2013 20:25

Hai bloggen<3

Har massor att göra så skriver ett snabbt inlägg!

Idag simmade jag & fina Louise. Jag höll på å spy 3 gånger för jag är så otränad </3 Så slutade simma efter 40min.

Fick sluta vid 1 i skolan idag, resten av dagen spenderades med Louise.

Maten ikväll bestod av köttbullar, bacon, sommargrönsaker och kantarellsås.

Vad som händer ikväll är att jag ska skriva om lite på mitt cv, göra en filmanalys på tyska, plugga till epokprojektet och göra lite körskoletester.

Så nu måste jag lämna bloggen för en stund, i'll be back.<3

 

Av Emma Lindahl Smith - 26 februari 2013 10:17

Hej & förlåt!

Har insett att jag inte skrivit på ett tag (a)

Ska bättra mig, lovar!

Vad har hänt sedan torsdags då..?
I Fredags så drog jag hem till Louise och åt mat & kollade film.

Det blev kaos när mamma skulle hämta mig & påvägen hem så ringde jag älskling så livet blev bättre<3

På lördagen hämtade Tim mig klockan 9 och vi åkte hem till honom!

Efter ett par timmar där åkte vi och hämtade Erika :D & åkte sedan till Tims mamma :)

Pratade lite & åt lite namnam :)

Sen efter ett par timmar där åkte vi vidare till maxi i mellbystrand och handlade :)

Lämnade sedan Erika och drog hem till Tim :)

Där åt vi mat och chillade.

Kollade en film, mös och bara var :D

Efter ett tag fick vi tråkigt och drog ut! Stack hem till Erika och hämtade henne och drog senare till Statoil i Ängelholm.

Där handlade Tim lite saker och senare drog vi vidare till Ica i Munka.

Där mötte vi upp Liz och Erikas kompis :)

Stod där till typ halv 2..

Kallt satan var det oxåå!

Vi åkte sedan hem och skulle kolla Harry potter..

Jag frös dock som fan och blev inte varm även om vi hade varmande flaskor osv men det funkade inte..

Gick in i Duschen och stannade där en timme tror jag..

Sedan var jag varm och gick tillbaka till sängen :D

Sov ett par timmar men vaknade vid 8 igen..

Lät älskling sova till 12, sen var jag riktigt uttråkad och väckte honom :(

Dåligt samvete fortfarande :(

Sen åt vi lite och drog sen vidare till Östra karup igen och hängde med Tims kompisar.

Var lagom kul där, höh.

Stack upp till Rasta för hans kompisar skulle spela på maskinerna.

Ringde min kusin under tiden och snackade lite.

Sen efter det lämnade vi hans kompisar och stack till Tims mamma igen.

Lånade plattången för mitt hår var kaos :(

Drack lite te där och busade med hans hund Missy :)

Sen stack vi hem till han igen och drog sen ut på restaurang.

Åt en sallad som var as stor :o

Efter det åkte vi hem till honom igen<3

Kunde inte vara där länge för jag skulle hem.

Så vi stack till Erika igen eftersom jag skulle prova deras plattång.

Stannade där liite för länge så det blev bråttom hem..

Kom inte hem förrän 2300 så mina föräldrar var lagom sura..

Igår så gjorde jag inte så mycket merän var i skolan och gjorde typ inte så mycket.

Skrev sedan 3cv hemma så jag kan få ett sommarjobb nån gång..

Ringde älskling på kvällen, saknar honom riktigt mycket.<3

Mer inlägg kommer sen och senare ska jag kanske avslöja vad det blir för överraskning, hihi.<3

Men nu kommer det en bild sålänge, puss.<3

 

Presentation


Emma heter jag, kommer från Örkelljunga Skåne. Är 28 år & jobbar på Perköps åkeri. Här följer ni min resa genom livet.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards