Alla inlägg under mars 2013

Av Emma Lindahl Smith - 31 mars 2013 16:40

Många har frågat mig om det inte var svårt att gå från dagligt cola beroende till vatten.
Jag svarade självklart ja, men samtidigt nej.
Varför ska jag leva på vatten bara för att jag går ned i vikt?
Nehejdu. Där finns alternativ för oss oxå :)
Jag älskar Pepsi max & coca cola zero.
Man kan dricka vilken light produkt man vill som innehåller sötningsmedel!
Till en början tyckte jag att det var svinäckligt med light, men man vänjer sig, de gjorde jag efter en vecka :)
För övrigt tog jag en liten girly time nu. Målade naglarna & filade dem lite.
Bjuder på lite bilder, puss :)<3

Av Emma Lindahl Smith - 31 mars 2013 09:12

Lyckats gå ned 2.1kg denna månaden! Trotts att jag en dag tappade allt & frossade i mig godis, glass & kakor så rasar jag i vikt ändå!
Jag är supernöjd med månadens insats & jag har min fina vän louise att tacka som puschar mig<3
Nu kör vi på nästa månad!

Av Emma Lindahl Smith - 29 mars 2013 21:56

Spelkväll med älskling, hans mamma & hans lillebror, jag leder<3

Av Emma Lindahl Smith - 29 mars 2013 09:56

Hai läsare<3

Många säger att jag kommer med bra tips när de har problem med sina relationer till sin pojk/flickvän.

Så jag tänkte lägga upp några här :)

 

1. Bråka inte om onödiga saker.
I mina fd förhållande jag varit i så har jag & min kille stört oss på de mest onödiga saker som funnits!
Bry er inte om småsaker som ingen egentligen bryr sig om, älska personen för det den är istället.

 

2. Våga lite på din pojk/flickvän.

Om man är en person som jag är & har väldigt svårt på att lita på människor så kan detta vara ett stort problem i en relation. Man kanske misstänker att killen är otrogen eller att han bara har en för att ha sex med eller vad som helst. Mitt tips är att släppa ditt kontrollbehov. Det är extremt svårt att bryta tänket & släppa kontrollen, men det är ett måste om förhållandet ska överleva.

 

3. Testa personen.
Jag brukar alltid testa killen en period för att se om han är seriös, otrogen eller player. Tillexempel har jag en 1månads regel. Dvs, gå ej vidare efter puss/kyss förrän efter 1 månad. Det är frustrerande osv, men är killen seriös så väntar han på dig.

 

4. Följ din magkänsla & lita på den.

När jag var tillsammans med mitt ex så hade jag konstant ont i magen som övergick till magkatarr. Något kändes fel & jag visste inte vad felet var, förrän den dagen jag fick veta att han var otrogen mot mig. Då hade det gått 3 månader. Mitt tips är, får du en magkänsla så fråga istället för att vara tyst & kasta bort tankarna.

 

5. Ha en öppen kommunikation.

Det är viktigt i ett förhållande att kunna prata med varandra om vad som helst. Var aldrig tyst om något som du stör dig på utan prata med personen om det. Du ska inte behöva må dåligt för att din kille/tjej hänger för mycket med sina kompisar & kastar undan dig eller om man har ett beteende när man är med dig själv & ett annat ute bland andra folk. Man ska kunna prata med sin partner om allt mellan himmel & jord & utan att bli sura på varandra.


Hur kan jag då veta allt detta?

Den 5 maj 2012 träffade jag en kille på en fest i båstad. Han fick mitt nummer & vi snackade lite fram & tbx en tid. I december 2012 bestämde vi oss för att träffas igen och jag åkte hem till honom. Jag fick genast en pirrande känsla i magen, som första gången jag såg honom. Vi träffades 2-3 gånger i december & sedan den 6/1-13 blev vi tillsammans.
Till en början hade jag jättesvårt för att lita på honom & var på honom hela tiden med vad han gjorde & om han var med någon annan osv. Det har dock blivit mycket bättre på sistonde & jag litar på honom nu.
Jag var inte heller så öppen med vad jag kände när han var med sina kompisar hela tiden utan grät hemma & mådde extremt dåligt. När jag en kväll ringde & grät i telefon & berättade hur jag kände blev han lite ställd. Han har bara haft en tjej innan mig för 3-4år sedan så han visste inte att han gjorde fel.
Sedan dess har vår kommunikation varit mycket bättre och jag är mer öppen för vad jag känner och tycker.
Jag vet att min kille är seriös. Han väntade på mig från 5maj 2012 - 6 januari 2013.

Det har ingen annan gjort förut.

Idag är vi lyckliga tillsammans & jag mår superbra med honom vid min sida.

Så ge aldrig upp i ett förhållande.

Kämpa tillsammans.

Jag älskar dig Timothy<3  

Av Emma Lindahl Smith - 29 mars 2013 09:02

Hai läsare<3

Jag har funderat på en del saker ett tag.

& jag tror att min uppgift i livet är att se till att andra mår bra.

Att de har någon att prata med när de inte vet vart de ska vända sig.

Imorse så snackade jag med en kille vars tjej dumpat honom & blev tillsammans med hans kusin istället.

Sånt gör grisigt ont, jag vet.
Han skrev en kommentar på killens bild och jag reagerade direkt.

Jag snackade med honom & vad jag förstod så mådde han bättre efteråt.
Jag får sjukt mycket tack & uppskattning för att jag är en person man kan prata med

& för att jag är en person som inte sviker när det gäller andras mående.
Dock har jag den oturen att det knappt finns någon för mig när jag mår dåligt.

När jag ser någon när jag är ute som mår dåligt går jag alltid fram för att se om jag kan hjälpa till.
Eller bara prata med personen.
De personer jag gjort så mot/till har ofta uppskattat det jättemycket.

Så jag tror att detta är min mening.

Vad är din?

Av Emma Lindahl Smith - 28 mars 2013 09:13

Hai läsare<3
Kom precis ut ur duschen, skönt med en dusch efter alla svettningar med feber :)
Har fortfarande feber & de suger :/
Gjorde en hallon/björnbär smoothie till frukost.
Pallar inte äta annat :/
Gjord på mjölk & youghurt!
Kommer en bild, puss<3

Av Emma Lindahl Smith - 27 mars 2013 21:40

Gjorde milkshake ikväll, omnom <3
Spelade lite guitar hero & driv3r ^^
Är riktigt sur över att jag fortfarande är sjuk..
Hostar så jag har ont i hela huvudet & spränger..
Nu blire iaf sova..
Natti världen<3

Av Emma Lindahl Smith - 27 mars 2013 13:39

Hai läsare<3

Har 38 i feber nu & det verkar gå ned :)

Har fått sålt min blåa hårfärg nu & det känns väldigt positivt :)
Den ska lämnas på tisdag :)
För övrigt gjorde jag en fet miss idag :/

Vaknade av att min körlärare ringde mig & frågade vart jag var nånstans :/
Så en körlektion i soptunnan D:

Lunchen idag bestod av broccoli, blomkål, korv & lite köttbullar ^^

Kommer fler inlägg sen, puss<3

Presentation


Emma heter jag, kommer från Örkelljunga Skåne. Är 28 år & jobbar på Perköps åkeri. Här följer ni min resa genom livet.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards