Alla inlägg under juli 2014

Av Emma Lindahl - 31 juli 2014 12:20

Hej läsare!

Nu är jag på toppenhumör efter att ha gått på nålar hela förmiddagen och morgonen!

Imorse gick jag upp klockan 6 för att börja plugga. Det gick sådär bra och jag gick senare och la mig i 25min. Efter min powernap så gick jag till skönhetsfabriken här i Göteborg och gjorde en portömning. Min hy har varit jättehemsk nu i ett år, men nu ser det äntligen bättre ut igen :)

Det gjorde dock jätte super duper ont med portömning.

Därefter så gick jag tillbaka till bartenderskolan och fick vänta i cirka 1,5h innan det var min tur att göra barprovet. Det var jättenervöst när jag gjorde det och även innan jag fick resultatet.

HÖR & HÄPNA! Jag fick 87% rätt dvs... VG! Hårt jobb lönar sig verkligen och jag är superduper glad nu!

Det sista som är kvar nu då, är flairprovet imorgon. Det ska jag jobba hårt på tills imorgon så jag verkligen kan allting & så jag inte gör några misstag.

Kvällens planer är då alltså att bara ta det lugnt, kolla på film & öva jättemycket på flair :)

Kommer kanske ett inlägg senare, jag får se :)

Puss sålänge!   

Av Emma Lindahl - 30 juli 2014 17:59

Hej läsare!

Dagen idag började med det stora teoretiska provet!

Det var riktigt nervöst men jag gjorde verkligen så gott jag kunde. Jag fick lite små hjärnfrysar lite överallt men det löste sig till sist.

Efter provet så var det lunch. Det var lite svårt att äta då, för man var så nervös över hur resultatet skulle bli. När lunchen äntligen åkt ner i magen så var det dags för sista barträningen och man kunde även öva på flair. Jag var så nervös så jag knappt kunde fokusera på det jag höll på med, men det gick rätt bra ändå :)

När vi skulle sluta fick jag äntligen reda på resultatet! Jag fick 95% rätt på drinkarna av 100%, & 99% rätt på teorin av 100%. Så jäkla nöjd!

Ikväll så ska jag stå i baren och bara träna, träna, träna & åter träna!

Imorgon är det ju det stora bar provet som jag verkligen hoppas att jag klarar!

Det kommer säkert gå galant, sålänge jag har alla vänner & nära som stöttar mig :D

Uppdaterar mer imorgon.

Puss!  

Av Emma Lindahl - 30 juli 2014 08:22

Hej läsare!

Igår var verkligen ingen bra dag, därav att jag inte bloggade.

Det hela började när vi gick in i baren på morgonen. Jag fick hjärnfrys gång på gång & blev utkastad från baren. När jag kom tillbaka så kunde jag en eller två drinkar men sen var det genast tomt igen.

Lunchen kom & där blev det inte mycket bättre. Jag hade satt in min mat i micron och väntade tålmodigt på den. När micron sen piper att den är klar så är det inte min mat där utan den står på bordet, helt frösen. Då hade något pucko (nämner inga namn) tagit ut min mat och satt in sin egna. Utan att be om ursäkt eller ta tillbaka min mat in i micron så fortsätter personen att värma 1-2 maträtter till då hen var hungrig.

Jävligt dålig ursäkt kan man tycka. Eftermiddagen var kaos sålänge vi hade skoltid och sen när skolan var över så satt jag & pluggade teori från 3-8 på kvällen. Därefter så drog Sara med mig in i baren där jag fick hjärnfrys gång på gång igen..

Jag blev förtvivlad och sen var det läggdags.

Idag har jag ett stort teoriprov på alla drinkar och all teori.

Jag hoppas verkligen till gud att jag inte får en hjärnfrys, för då är jag nog rätt körd.

Önska mig lycka till alla läsare!

Puss!   

Av Emma Lindahl - 28 juli 2014 22:51

Hej läsare!

Dagen idag började med att jag gjorde om mitt free pouring prov i hopp om ett högre betyg. Det hela resulterade i att jag fick 1 poäng mer än förra gången & blev jävligt besviken på mig själv. Jag vill så gärna höja mitt betyg, men nu är chanserna slut.

Därefter var det dags att stå i baren en stund och det gick väldigt bra.

Lunchen kom och därefter var det teori i 2h.

Vi fick veta vad vi skulle plugga på inför prov och det var inte direkt lite saker :(

Vi fick senare stå lite till i baren och sen slutade vi :)

Det blev en runda till Hemköp för att handla mat och sedan hem och sätta sig och plugga direkt.

Än sålänge så har jag skrivit 70 frågor + svar och skrivit upp 25 drinkar av cirka 60.

Det har varit rätt drygt men det mesta är över iallafall.

Nu i denna stund jag skriver så vrålar Per gessle ur min dator. Jag, Sara & Jesper #1 diggar med och är på superbra humör!

Känns så himla bra att jag är med en så sjukt bra grupp!
Kärlek till er! :) 

Nu får ni njuta av lite bilder så ska jag sova sött.

Ni får även en bild på mitt schema, muhahaha.

Puss!  

     

Av Emma Lindahl - 27 juli 2014 18:24

Hej läsare!
Idag har varit lite av en slö dag då man knappt orkat göra någonting.
Jag har läst på drinkarna och även stått en stund i baren.
Mestadels har man tagit det lugnt och bara varit.
Ikväll blir det att ta det lugnt, kolla på skyfall och tillslut plugga drinkar och sedan sova. Där emellan ska jag möta upp Sara som kommer hem idag :)
Nu kommer det en bild på dagens fynd.
Puss!

Av Emma Lindahl - 26 juli 2014 21:22

Hej läsare.

Igårkväll spelade vi då beerpong och senare drog vi ut. Vi gick till 2 olika krogar & drack lite & pratade om bartenderyrket. Det var mycket trevlig stämning och vid 1 tiden drog vi till McDonalds för nattmat och sedan var jag hemma vid halv 2 tiden på natten.

Idag så vaknade jag relativt tidigt då det var brutalt varmt och svetten rann. Vid 10 tiden gick jag bort till tågstationen och mötte upp min andra halva! Vi började med frukost på Saras favoritställe, SUBWAY!

Därefter gick vi runt i Nordstan och gjorde en del fynd. Tiden gick och vid 1 tiden gick vi hem till mig och jag visade honom baren och allt sånt. Jag visade även lite trix med flair flaskan, hihi.

Efter en stund här så gick vi sedan vidare till en park som ligger mitt emot där jag bor. Det var en relativt stor park och där satt vi i cirka 2h och pratade och bara var. Visst är det härligt, när man bara är? Ligger i hans famn, titta upp mot himlen, känner vinden och hör hur fåglarna kvittrar? En helt underbar eftermiddag!

Vid ungefär halv 4 tiden gick vi mot stan och hittade en kinarestaurang och åt kvälls mat där. Det var sådär, god mat. Jag kom även på att varje gång jag & Tim ätit ute så har det alltid varit kinamat, nog dags att ändra på den cirkeln haha!

Efter vi ätit så gick vi vidare till The Dubliners irländska pub. Där kände han sig hemma och dom hade väldigt bra service. Ett riktigt bra ställe jag verkligen rekommenderar i Göteborg. Vid halv 7 tiden gick vi hem till mig igen och var här en liten stund, bara låg i min säng och höll om varandra.

Klockan pinnade mot 8 och det var sorgligt nog dags att gå till tåget. Det är alltid svårt att lämna någon man älskar.

Idag insåg jag även att om 1v sitter jag på tåget hem. Då har jag (förhoppningsvis) klarat bartenderkursen och är examinerad bartender! Hemskt vad tiden går fort!

Kvällens planer är då att plugga på drinkar och annan övrig teori, först måste det dock bli ett avsnitt Ghost Whisperer. Himla bra serie dedär!

Nu bjuder jag på lite bilder efter denna fantastiska dag som jag verkligen behövde.

Puss!   

       

Av Emma Lindahl - 25 juli 2014 19:08

Hej läsare!
Idag har varit en lång jobbig dag.
Förmiddagen gick åt till att göra drinkprov och att även förbereda inför eftermiddagens lektion. När detta var gjort och lunchen var intagen så var det dags för drinkprovning! Man blev lite lullig men kul var det :)
Efter drinkprovningen följde jag med Sara till hennes tåg och sen var det kvällsmat.
Kvällens planer är att vi ska spela beerpong & sen gå ut på någon krog eller nattklubb. Jag är säker på att det kommer bli jättekul med hela #ebsgöteborg gänget :)
Nu kommer lite bilder & en bild på när Marcus (min lärare) blandar drinkar!
Puss!

Av Emma Lindahl - 25 juli 2014 07:23

Hej läsare!
Bjuder på alla bilder jag tagit än sålänge. Förlåt för väntan.
Puss!
#ebsgöteborg

Presentation


Emma heter jag, kommer från Örkelljunga Skåne. Är 24 år & jobbar på Pressfrakt i Halmstad. Här följer ni min resa genom livet.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards