Alla inlägg under augusti 2014

Av Emma Lindahl - 2 augusti 2014 09:09

Hej läsare!
Igår var först flairprovet på morgonen, där fick jag VG med 90%/100%.
Efter flairprovet så skulle vi mixa egna drinkar att tävla med. Vi gjorde en drink på Bacardi oakheart, apelsinbitter, créme de cacao, mjölk & apelsinzestar. Ovanpå denna så hade vi riven mörk choklad. Det var väldigt kul att få mixa sin egna drink. Vi var även ett lag, alltså Jag, Sara, Jesper #2 & William :)
Därefter städade vi hela skolan / sovrummet vilket tog cirka 3h. Efter detta så var det äntligen certifikatutdelning! Jag fick VG med ett snitt på 88.7%/100% Så himla nöjd över att jag satt det! Vi fick champagne och pratade därefter om hygien, kassahantering och alkohollagar.
Efter att vi fått information om kassahantering osv, så fick vi veta vem det var som vann drink tävlingen! Såklart vann vårt lag! #stolt.
På kvällen gick vi ut till en fin restaurang och åt mat & drack gott.
Där fick vi även veta vem det var som vann tävlingen vi haft nu dessa 4v. Mitt lag kom sist, men det gjorde inte så mycket för man har vunnit massor med kunskap istället :)
Därefter gick vi till 2 andra ställen & fortsatte dricka där. Vid ungefär 3 tiden var man hemma.
Nu imorse blev allting väldigt bråttom. Jag vaknade i tid & så, men ibland är inte 40min så lång tid som man tror. Det hela slutade med att jag fick kasta ner alla sakerna i resväskan/de andra väskorna & sedan springa till tåget. Jag hann köpa biljett som tur var.
Så ja. Just nu sitter jag på tåget & ska till mitt älskade hjärta som jag saknat sönder efter!
Skriver mer senare, njut av bilder a så länge!
Puss!

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Presentation


Emma heter jag, kommer från Örkelljunga Skåne. Är 24 år & jobbar på Pressfrakt i Halmstad. Här följer ni min resa genom livet.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards