Alla inlägg under januari 2015

Av Emma Lindahl - 29 januari 2015 08:47

Hej läsare.<3

Igår så kom verkligen verkligheten ikapp mig och jag började fundera över mitt liv.

 

För 1år sedan så hade jag full panik, skulle jag klara gymnasiet och få slutbetyg?
Hur skulle studenten bli, hur skulle balen bli?

Hur skulle livet bli efter det?

Som tur var så klarade jag gymnasiet, balen, studenten och det rullade på rättså bra.


Därefter kom nästa rädsla.

Ska jag våga åka så långt hemmifrån som till Malmö för att gå bartenderskolan 1 hel månad?!

Det blev förflyttat, GÖTEBORG?! Hur ska lilla jag, som inte vill hemmifrån, som avskyr att plugga, som inte vill vara ifrån min pojkvän i merän 1v klara detta?!
Det gjorde jag, med glans. Jag fick vg+, nya vänner och ett starkare förhållande.

Jag vann bara.


Därefter kom arbetslösheten, vad ska man göra nu?!
Försöker allt man kan för att få ett jobb men lyckas inte.

Börjar på arbetsmarknadsenheten och får något att göra om dagarna.

Livet rulla på, jobbsöket rullade på, sen kom nyår.

Herregud, ett nytt år?! Vad händer nu?! Vad ska jag göra med mitt liv nu?!

Jag började min viktnedgång. Jag har gått ned 2kg i dagens läge på cirka 2 veckor. Det har gått bra så långt.


Sitter kvar på arbetscenter, men inte länge till.

Praktiken fixad till Februari.

Jag sätter mig i skolbänken igen i slutet på Februari, tills dess är allting säkrat.


Nu kommer nästa panik.

Jag fyller 20år i Maj, 20 hela år.

Jag bor fortfarande hemma och är arbetslös.

Hur kommer min framtid bli?

Kommer jag flytta hemmifrån detta året och ha ett bra jobb?

Eller kommer jag fortsätta gå i min gråa vardag?


Det som skrämmer mig mest, är att jag är 25 om 5 år, 30 om 10.

Kommer jag bli en riktig svensson?
Volvo, radhus, hund och barn?
Eller kommer jag bli rik, ha båt eller vad man nu gör som rik?
Eller kommer jag fortfarande vara arbetslös och utan någonting?


Jag är rädd för framtiden, sålänge jag inte har den säkrad.

Jag har varit arbetslös snart 8 månader, på den tiden hade jag kunnat tjäna relativt mycket pengar.

Dock lyckades jag aldrig.


Jag ser dock positivt frammåt, att jag ska klara detta för att jag är så driven.

Det enda som kanske behövs, är kanske den utbildningen som är på 15v?
Det är iallafall ett steg på vägen.


Nu har ni iallafall fått en 19årings vuxentankar.


Håll till godo tills nästa gång jag skriver.

Puss.  

   

Av Emma Lindahl - 27 januari 2015 21:28

Hej läsare.<3

Sitter här i min ensamhet och ska snart klicka hem lite saker från Dermalogica.

Jag har alltid haft problem med min hy, och att vara överviktig hjälper inte direkt till heller.

Dock så fick jag av min hudläkare på Electa nya krämer från just Dermalogica som hjälper jättebra!
Jag får numera inga bölder, utan bara småfinnar när jag väl äter godis eller så.

I övrigt så håller sig min hy i bra skick, även när jag har smink!

Jag har först en ansiktstvätt, sedan fuktspray och till sist en fuktkräm.

Detta gör jag 2 gånger per dag.

Här får ni bilder på mina produkter.

Puss.  

 

Bildkälla: Google.

         

Av Emma Lindahl - 26 januari 2015 14:15

Hej läsare.<3

Lite stressig helg så därför jag inte skrivit hehe.

 

Dock så ska vi inte prata om min helg, utan om ett schampoo jag klickade hem från Lyko i förra månaden.

Jag testade detta för första gången i förra veckan och det var verkligen världens bästa schampoo.

Mitt hår höll sig i 4 dagar utan att bli fettigt och äckligt (brukar annars hålla typ 2 dagar) och det var väldigt lättfixat efteråt med.

Jag har alltid haft problem med mitt hår, men inte nu längre.

Verkligen världens bästa!
Lyko har fri frakt och schampoot kostade 349 kronor (kostade från början 918 kronor) så det är ett väldigt bra pris! Flaskorna håller upp till 70 tvättar innan dom är slut, så det är verkligen ekonomiskt!
Smidigt som bara den.

 

För några dagar sen snubblade jag även över en fantastisk låt som verkligen satt sig hos mig. Dessutom så är den med i Fifthy shades of grey så det är ju bara bonus!
Ska se den filmen när den har premiär :D

 

Idag fyller även min pojk 20 år! Grattis till dig hjärtat igen.<3

 

Nu får det vara nog på uppdateringen så får ni mer någon annan gång.

Puss.  

 

Källa: Google.  


Av Emma Lindahl - 22 januari 2015 19:34

Hai läsare.<3

Nu kunde jag inte låta bli min blogg mer.

Detta är ju min terapi, och då ska ingen annan få komma ivägen heller.

Jag gör ju detta för att jag ska må bra, inte för någon annans skull.

Eftersom jag valt att inte ha lösenord eller lås, så får jag bara acceptera att vissa människor läser.

 

Jag har haft en hel del tid på mig att fundera över mitt liv och kommit fram till en del slutsatser.

En av dem är att jag varit för snäll i mitt liv, jag har förlåtit så otroligt mycket som sårat mig så otroligt hårt.

Att ha fallit så många gånger och ingen har varit där och plockat upp mig fasten de lovat.

Jag trodde aldrig att sådana skador skulle sitta kvar så länge, att vissa saker fortfarande kan såra.

Dock har jag provat på en ny terapi för mig själv (ni kommer tro att jag är mentalt störd)och det är att jag sitter framför speglen och pratar med mig själv. Jag berättar alla mina problem för mig själv och försöker reda upp dom så gott jag kan genom att ge mig själv råd. Detta låter helt skitzofreniskt, men det hjälper.

Jag har alltid gett andra människor bra råd, så varför skulle man inte kunna ge bra råd till sig själv?

 

Utöver detta har jag börjat träna igen.

Kilona rasar och jag mår äntligen bra igen.

Jag har en underbar pojkvän, jag har börjat min resa mot ett smalare och hälsosammare liv och jag har tagit bort allt som gjort mig ledsen eller sårat mig djupt.

Jag har tagit bort energitjuvar som sårat mig så otroligt hårt och börjat träffa nya vänner som kan bli mina energikickar.

På nyårsdagen gjorde jag detta och det var för att ge mitt nya år, ett bättre år.

Ett år där jag inte går runder och är ledsen och tröstäter, utan där jag är nyttig, mår bra och är glad istället.

 

Nog med detta nu, nu får det bli cityakuten i några timmar och sen sova.

 

Puss.  


 

Presentation


Emma heter jag, kommer från Örkelljunga Skåne. Är 24 år & jobbar på Pressfrakt i Halmstad. Här följer ni min resa genom livet.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards