Alla inlägg under februari 2016

Av Emma Lindahl Smith - 26 februari 2016 20:08

Hej läsare.

Idag har varit en annorlunda dag.

Började med att jag åkte till jobb på min lediga dag för att fylla på skåpet, och sedan åkte vi hem igen.

Käkade lunch & väntade på att Steffie skulle komma förbi.

Sen åkte jag till pappa och plockade ihop saker som kan säljas på butiksloppis.

Mestadels är det saker jag inte längre behöver eller sådant jag aldrig använt.

Jag fick även det nya tankkortet så nu kan jag tanka bilen igen hehe.

Pappa kom hem lite senare och vi började prata.

Samtalet vi hade var om att bo själv och stå på egna ben.

Tusen tankar började genast snurra och när jag kom hem till hjärtat igen så brast det för mig.

Alla tankar jag hade sprutade ut och jag grät värre än vad jag någonsin gråtit.

Nu tänker ni säkert, vadå? Det är väll inget att gråta över?

För mig, så är det en stor sak.

Jag har inte det självförtroendet att bo själv och ta hand om mig själv?
Jag behöver närhet och stöd så mycket som möjligt. 

Hur skulle jag kunna bo själv?
Dessutom flera mil ifrån pappa?

Eller ja, 6mil är ju inte dödligt, men ändå?

Dock så blir det ju mer frihet för mig att göra exakt vad jag vill när jag vill.

Men hur fungerar det med lägenhet? Hur fungerar det med andrahands hyra eller bostadsrätt eller allt vad det heter?
I just den världen är jag helt lost, och är det verkligen det jag vill?
Visst, det blir närmare jobb, men samtidigt är det skrämmande.

Att vara helt jävla själv.

Nej, nu måste jag bryta detta tankemönster innan jag börjar gråta igen.

Nu ska jag lägga in saker att sälja på min sida på butiksloppis.

Puss&Kram  

Av Emma Lindahl Smith - 26 februari 2016 01:02

Hejsan läsare.
Imorse när jag vaknade så kvittrade fåglarna & solen ville lysa sig in genom fönstret. Halvvaken så tänkte jag, ååh våren är här! Men när jag drog upp rullgardinen så var det... Snö?! Ute.
Kändes rättså hemskt.
Dock var det bara till att följa rutinen och sen åka till jobb. På jobb hände det dock inget speciellt.
När jag kom hem så var babe hemma igen efter att ha varit hos en vän i Tyringe. Trodde han inte skulle komma hem förren idag, men jag blev bara glad för det.
Efter jag ätit så åkte vi upp till hans mamma för att prata lite och dricka te. Alltid lika mysigt hemma hos henne :)
Nu blir det läggdags för imorgon blir en låååång dag.
Sov gott.

Av Emma Lindahl Smith - 24 februari 2016 21:15

Hej läsare.
Idag har jag jobbat sen 9:30 imorse så nu har jag äntligen kunnat lägga mig i sängen.
När jag jobbar har jag väldigt långa pass, så idag var det från 9:30-20:10.
Jobbet gick bra förutom att jag fick stressa som fan, & jag som inte fick stressa, suck.
Det märks nu med att jag har jätteont i magen, kul.
Så jag kom hem & sen käkade jag & nu skriver jag här innan jag ska lägga mig.
Idag var det även vägningsdags och siffrorna visade ok, -0.3kg Jag hade dock hoppats på mer, men kan jag gå ner det varje vecka så är det helt ok.
Här kommer lite bilder.
Sov gott.

Av Emma Lindahl Smith - 23 februari 2016 23:04

Hej läsare.
Idag var det min lediga dag så då kom jag ifrån jobbet!
Dagen började med en avkopplande dusch i följd av en frukost. Tittade lite på teen mom & bar sedan ut sopor.
Blev sedan att jag fixade håret och sen åkte jag & babe & handlade.
När vi kom hem var det dags för lunch & sedan bytade jag sängkläder, tvättade dem & städade lite på hjärtats rum.
Vi åkte senare till hjärtats mamma där jag provade fondue för första gången. Det var väldigt gott, men tråkigt nog så tog det väldigt lång tid att göra.
När denna delikata middag var slut så var set dags för bowling!! Jag kom 3a men det var väldigt kul :)
Sen åkte vi tillbax till hjärtats mamma för lite fika & te & sen åkte vi hem.
Dagen till ära så har magen varit lugn idag, förutom founduen som gjorde så jag gasar ihjäl folk, hehe.
Nu blir det dags att sova för imorgon är set jobb igen :)
Ha en bra kväll,
Puss.

Av Emma Lindahl Smith - 22 februari 2016 21:56

Hej Läsare.
Har precis landat i fåtöljen och är så trött så jag kan somna när som helst.
Dessa 3 dagarna har varit ett litet helvete för mig då magen har löpt amok totalt. Imorse när jag vaknade så var jag i valet kvalet om jag skulle jobba eller inte. Tillslut bestämde jag mig för att åka inom ett apotek och be om hjälp. Där köpte jag tabletter som hjälpte och magen har haft ro hela dagen. Tabletterna smakar skit, men sålänge det hjälper.. Finns bild längre ned.
Idag på jobbet har det varit bra, dock har jag som sagt varit supertrött. Slutet på kvällen blev jättestressigt, men de e så de kan bli ibland med jobbet.
Nu ska jag gå upp & sova i hundra år.
Puss.

Av Emma Lindahl Smith - 21 februari 2016 14:58

Hej läsare.  

Det var ett tag sedan sist och det har hänt en del sedan dess.

Jag har fått tillbaka en vän i mitt liv och det är jag väldigt glad för.

Jag har även haft problem, problem som satte mig på akuten.

För 2v sedan var jag på akuten i halmstad och var där i 6h.

Jag hade ont i bröstet och det kändes som att hjärtat skulle stanna när som helst, assosierar det med kärlkramp även om det inte var det.

Så, där låg jag, uppkopplad till EKG och med kanyl i armen.

Lagom kul lördag hehe.

Efter 6h, dvs halv 2 på natten så får jag veta att detta har med magen att göra.

För er som inte vet så har jag sedan tidigare (15års ålder) haft problem med magen.

Det är alltså magsyra som överproduceras, men jag hade inte en tanke på att det kunde gå så illa.

Därefter fick jag gå på omeprazol & novalucol.

För tillfället har jag trappat ner men igår fick jag ett bakslag igen.

Dock önskar jag att det var det onda som kom tillbaka, men nej. Denna gången var det magen som löpte amok och jag kunde inte behålla något jag fick i mig.

Det är så typiskt att just jag har detta, och att det går i min släkt.

Just nu för tillfället mår jag bättre, efter mycket grovbröd och te.

Detta innebär alltså att jag inte får: Dricka juice (Speciellt apelsin), dricka kaffe, äta godis, äta vitt bröd, inget sötningsmedel, inga kakor, ingen alkohol och mera.

Lite surt, men det är bara att anpassa sig tills allting är bättre.

Förutom detta så går jobbet bra och jag är supernöjd med mitt jobb.

Det enda som finns att klaga på är att man jobbar helg varannan vecka, men det får man leva med.

Det är inte så långa pass heller så man får vara glad.


Nu har ni fått veta lite mer och nej, jag har inte glömt bort er.

Skriver snart igen.

Puss.  

Presentation


Emma heter jag, kommer från Örkelljunga Skåne. Är 28 år & jobbar på Perköps åkeri. Här följer ni min resa genom livet.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards