Alla inlägg under april 2016

Av Emma Lindahl Smith - 8 april 2016 18:10

Hej Läsare.
Idag hörde jag något som gjorde mig riktigt sur. Att man är äcklig för att man har mens.
Varför är man äcklig för det? Det är väll en naturlig grej som bevisar att man inte är gravid?
Det är ju inte direkt så att man kan stoppa det, eller jo. Om man blir gravid eller om man steriliserar sig.
Ni killar har tydligen ingen aning om hur ofräcsh man känner sig, hur dyrt det är och hur ont det gör. Ni ser det bara som äckligt och att vi borde sättas i karantän när vi har vår kvinnliga utrensning. För det första så är det svindyrt med bindor och tamponger. & det är vi kvinnor som måste köpa det, för ni män gör det inte då det inte är era problem. För det andra så har man skitont i magen, ungefär lika ont som om någon skulle sparka er rejält på pungen. Då får vi hålla på & käka värktabletter, choklad & glass, mm billigt.. För det tredje så får man hela tiden gå runt och hoppas på att man inte läcker, för hur jäkla kul är det att få röda fläckar i trosorna eller jeansen för att bindan kom på sniskan eller om man missat tiden för när man satte in tampongen? Men det är klart att vi är äckliga för en sådan naturlig grej? Eller det kanske är dags för er att ändra er tankegång? Jag menar, vi kan tyvärr inte hjälpa att vi blir straffade för att vi inte är gravida?
Nu har jag som tur är inte det problemet varje månad då jag går på preventivmedel. Däremot har jag ett större problem. Jag ver ALDRIG när den kommer. Eftersom jag går på p-piller så skjuts min mens upp automatiskt. Den kommer var 3:e-12månad & jag ver aldrig när. Jag kan bara leta efter tecken så som ont i magen, ryggen, kräkningar eller annat. För ja, jag kräks ibland för att det gör så ont i magen och jag tror att jag ätit för mycket. Tillägger, nej jag är INTE gravid.
Att ni klagar på våra humörsvängningar gör inte saken bättre heller. Vi kan faktiskt inte hjälpa att vi från ingenstans börjar gråta floder för att hunden dog på Discovery Chanel. Eller att vi gråter för ingenting eller blir arga. Detta är våra hormoner & det är naturligt för oss tjejer.
Så än en gång till er killar. VI TJEJER ÄR INTE ÄCKLIGA FÖR ATT VI HAR MENS!! Kom istället med glass, bindor eller choklad till oss. Vi blir gladare då. Puss.

Presentation


Emma heter jag, kommer från Örkelljunga Skåne. Är 28 år & jobbar på Perköps åkeri. Här följer ni min resa genom livet.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards