Alla inlägg under april 2024

Av Emma Lindahl Smith - Söndag 14 april 13:06

Ja, detta var inte igår...

Jag har länge funderat på att fortsätta skriva här, men så kom livet emellan....

Vad har hänt sen sist?

*Skaffade katt när vi bodde i Fogdarp, lille Kalle. Han adopterade vi från Djurskyddet kattfotens katthem i halmstad. 

* Flyttade hastigt ifrån fogdarp 2020 pga mögel som tog över hela stugan vi hyrde. Tyvärr slutade det inte bra mellan oss & vår hyresvärd då han gick in utan tillåtelse & sprutade något medel mot möglet som nästan dödade kalle.... Vi fick kort flytta hem till Tims mamma.

*November/december 2020 tror jag det var, som vi flyttade till Lya i båstad. Här hyr vi ett hus som Kalle älskar, stor fin trädgård där vi går ut med han i koppel. 

*Våren 2021 gick mitt psyke rejält i botten & jag fick säga upp mig från mitt jobb i Halmstad. Jag mådde så fruktansvärt dåligt varje dag, grät hela tiden & hade sådan grov ångest att jag höll på att gå sönder. Detta var dock varken mina underbara kollegors eller kunders fel, utan något (eller någon) annan. På åkeriet kom där en fantastisk tjej in i mitt liv, Johanna. Jag trodde aldrig jag riktigt visste vad vänskap var innan jag träffade henne. Hon är som en syster för mig & jag är så jävla tacksam för henne varje dag. Hur som helst, hade min pappa köpt ny lastbil till mig & jag fick börja i åkeriet. Detta var inte något som var helt lätt, men jag har älskat varje sekund.

*2022 friade Tim till mig på vår 10års dag. Helt oförväntat här uppe på åsen. Jag ville egentligen inte följa med på promenad men han tvingade mig. Hans mamma var oxå med & skulle fotta vilket gick sådär, så alla bara slutade i garv hahaha. 

*2022 hann vi med en resa till Stockholm, jag fick diagnosen Gallsaltsdiarré & en tripp till Borås. Jag råkade även köpa en katt till, Kajsa. Det blev även en massa bröllopsplanering & provfotograferingar. Köpte min klänning från Dreamwear bridal house i Ljungby (rekommenderar stort om här är någon förvirrad brud som behöver klänning!!)

*2023 hände massor. Här var det bröllopsplanering till 1000. Jag hade även fullt upp med mitt släpkort som åkeriet fixade. Jag gick på min bästa väns bröllop & 2månader senare gick hon på mitt. Gifte mig 5 augusti & farfar somnade in några dagar tidigare. Farfar som var den mest inspirerande personen i mitt liv, han som skulle vara där på min bröllopsdag.. Jag är dock väldigt tacksam att jag hann visa mig i min klänning för honom.. Bröllopsdagen var en fin dag, men även en sorglig dag för mig. Dagarna efter bröllopet blev det begravning för farfar & sen var det släpuppkörning som jag klarade strålande. Jag tror han hjälpte mig där uppifrån, det tröstar mig iallafall. 

*2024 Började med bröllopsresa till Koh Lanta i Thailand i 2.5v Sååååå underbart! På flyget påväg hem fick jag dock campylobacter & var nockad i ca 2v med diarre. Oxå så jävla typiskt mig... Februari rullade på & i Mars åkte vi till Gran canaria i 1v med hela familjen för att fira pappa fyllde 60. Väldigt mysigt & välbehövligt. Nu är det ju april & jag har precis legat magsjuk 1v & gått ner ca 7.5kg Hoppas detta går över snart för det börjar bli drygt att gå hemma, inte minst för min rumpa.. Ska få svar på alla provsvar mm imorgon. Har haft tarmvila sen i torsdags & det är oxå drygt. Sist jag åt riktig mat var 5/4 haha.. 


Nu har jag nog lyckats summera det mesta. & ja, jag ska försöka bli bättre på att skriva. Puss på er som haft tålamod.     

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Emma heter jag, kommer från Örkelljunga Skåne. Är 28 år & jobbar på Perköps åkeri. Här följer ni min resa genom livet.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards