Alla inlägg under oktober 2013

Av Emma Lindahl Smith - 11 oktober 2013 10:06

Hai läsare.
Efter en del händelser igår så lägger jag bloggen på is ett tag.
Vet ej när jag kommer tillbaka, har mycket att tänka på.
Puss sålänge.<3

Av Emma Lindahl Smith - 9 oktober 2013 22:12

Hai läsare<3
Ikväll passade jag ju Bella & det gick jättebra :)
Vi ritade, åt & sen skulle hon sova :)
Körde inom ica påväg hem men de hade självklart stängt.
Blev ingen frukost imorgon..
Hur som helst så får ni bilder nu för jag orkar inte skriva mer.

Av Emma Lindahl Smith - 9 oktober 2013 15:46

Hai läsare.<3

Något av det jobbigaste jag vet är att se sina vänner när de är ledsna.

Man känner sig så maktlös & vill lixom inte fråga vad det är som har hänt.

Idag var en sådan dag.

En av mina bästa vänner var väldigt nere & man försökte med nästan allt.

Jag försökte göra mina skämt osv som jag vet att h*n brukar skratta åt.

Det gick inte hem & jag förstod relativt snabbt att något dåligt hänt.

Hörde lite om vad det kunnat vara, men man kan inte vara så säker.

Jag gick hela dagen & grubblade på vad det kunde vara & när jag kom hem skickade jag ett sms.

Skrev till h*n att h*n ska veta att h*n kan prata med mig om allt som finns & att jag alltid finns här & stöttar. Skrev även att jag är väldigt brydd om h*ns mående.

Fick ett possititv svar tillbaka, men inte vad det var som hänt.

Jag tycker det är väldigt jobbigt, att vilja veta för att kunna hjälpa men samtidigt vill man inte tränga sig på & fråga.

Jag tycker själv att det är jättejobbigt när andra frågar & jag mår dåligt.

Nu vet iallafall h*n att jag alltid finns där & det känns jättebra.

Friends are like stars.

You can't always see them, but you know that they will always be there for you whenever you need them.

Av Emma Lindahl Smith - 9 oktober 2013 08:41

Gomorron mina läsare<3
Idag har jag sovmorgon, men dumt nog så bestämde jag träff med killen som har studentkorten kvart över 9 när jag börjar 11....
Tur det inte är långt till skolan iaf :)
Klockan 11 börjar jag med naturkunskapsprov & därefter filosofi.
Sen blir det hem & plugga psykologi & tillslut åka & passa bella :)
Kommer bli härligt att träffa henne igen :)
Nu får jag sätta i linserna & göra mig i ordning. Skriver sen, puss<3

Av Emma Lindahl Smith - 8 oktober 2013 22:00

Hai läsare<3
När jag kom hem somnade jag i soffan i 2h.
Gick senare & gjorde mannagrynsgröt :)
Satt ute en stund & tittade på de vackra (få) stjärnorna. Medans jag tittade dom så hörde jag Louise stänga dörren & låsa.
Jag for upp ifrån stolen & drog i handtaget, haha.
Hon öppnade som tur var för mig :)
Hörde senare ett dunk & att det plingade på dörren.
Älskling överraskade mig med att komma hit<3!
Åh, jag blir alltid lika lycklig när jag är med honom<3
Vi kollade lite tv & sen drog han hem :)
ska kolla nyheterna nu & sen sova. Skulle egentligen plugga inför mitt prov imorgon, men det kan jag göra imorgon istället :)
Börjar inte förrän 11 då vi fick göra psykologin hemma :)
Men nu säger jag gonatt & så får ni sova gott där ute, puss<3

Av Emma Lindahl Smith - 8 oktober 2013 16:10

Hai läsare.<3

Trodde jag skulle hem efter matrasten men nehej.

Helt plötsligt skulle jag ha psykologi som ingen berättat för mig..

Var en relativt chill lektion.

Efter det kom jag hem & chillade lite.

Igårkväll pratade jag med en vän när jag kom hem.

& jag kom fram till att jag inte riktigt vet vem jag är.

Jag vet bara att jag bryr mig alldeles för mycket vad alla andra tycker, bryr mig om alla runt omkring & skiter i mig själv.

Hur ska man lixom lyckas bry sig om sig själv & samtidigt alla andra?

Jag kan inte strunta i folk för jag är för brydd & omtänksam & snäll.

Ett problem jag även har är att jag tar åt mig för mycket & mitt psyke omvandlar mycket till skit.

Jag önskar att jag kunde ändra mig mentalt, att jag inte tar åt mig saker & att mitt psyke inte omvandlar saker till dåliga saker.

Jag tänker även mycket på att jag inte får säga fel, men ibland kastar jag bara ur mig saker som inte var menat att komma ut.

Just nu känner jag även att jag bara vill köpa ett gym kort så jag kan bli smalare.

Känner mig som en blåval även om jag vet om att jag inte är så stor som jag tror.

Jag är en svår person mentalt.

Blev inte heller att jag besökte skolkuratorn idag.

Imorgon ska jag dit & prata med honom.

Hoppas han kan hjälpa mig & få lite sinnesro.

Nu måste jag fortsötta plugga så jag bjuder på en bild.

Puss.<3

 

Av Emma Lindahl Smith - 8 oktober 2013 11:42

Gomorron mina läsare<3

Idag hade jag filosofi prov för första gången.

Hade inte pluggat ett skit så gissade på exakt allting så jag får bara hoppas på att det går bra :)

Hade engelska imorse och det gick bra, vi såg på film, this is england, och den var ok.

Skulle hämtat ett studentkort nu men killen var försenad så ska hämta det imorgon istället :)

Ska strax ha lunch, sen ska jag hem & ta ut mina linser.

Dom dödar mig lite idag..

Ska även plugga naturkunskap & bara ta det lugnt.

Imorgon ska jag äntligen jobba igen, känns skönt.

Pengar rullar in som dom ska :D

Ska ner till kuratorn en runda oxå och kolla lite hur han är.

Känner att jag behöver någon igen.

Nej, nu får jag kolla läget.

Puss sålänge.<3

Av Emma Lindahl Smith - 8 oktober 2013 00:29

Gonatt mina läsare<3
Hade en trevlig kväll med min andra halva<3
Vi spelade xbox, gta.
Eller mest han eftersom jag har lite dåligt temperament :p
Vi hade även ett bra samtal där jag inte blev så bitter som jag brukar bli...
Känns så skönt när man kan prata om saker & allting bara flyter på<3
Nu bjuder jag på en bild, sov sött mina läsare.
Puss<3

Presentation


Emma heter jag, kommer från Örkelljunga Skåne. Är 28 år & jobbar på Perköps åkeri. Här följer ni min resa genom livet.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards