Alla inlägg under juli 2017

Av Emma Lindahl Smith - 17 juli 2017 20:56

Hej läsare!
Denna dagen har rent ut sagt, varit hemsk.
Det började bra med att jag åkte till jobb & träffade på parets hund. Sedan fortsatte jobb som vanligt & nu blir det mindre bra.
Jag åker nämnligen till tandläkaren efter jobb & där blev det katastrof.
Det började med att jag kom dit, sedan skulle jag bedövas. Bedövningen gick hyfsat bra & sedan skulle en tand lagas för första gången. Det gjorde inte jätteont, men det var läskigt. Sen kom vi till visdomstanden. Där fick de bedöva igen & sen skulle dom dra ut den. Först hade inte bedövningen tagit helt så de gjorde skitont, sedan gjorde det bara allmänt ont. När det äntligen var klart så fick jag tanden i en låda & åkte till Willys för att handla åt pappa. Åkte sedan hem till pappa & ska sova här inatt.
Imorgon är det skola igen.
Nu är det dags att sova.
Puss&kram

Av Emma Lindahl Smith - 16 juli 2017 19:27

Hej läsare!
På morgonen kollade jag på Johan Falk medans hjärtat sov, sedan gjorde jag frukost åt oss. Vi åkte sedan hem till hans pappa där vi fixade med hans bil. Därefter åkte vi hem till mig & hämtade min bil & tvättade den. Sedan åkte vi till mellbystrand och åt. Väntade in hjärtats kompis och åkte sedan till Halmstad för att vara på Halmstad by night. Det är en stoooor bilträff i Halmstad. Jag var där till typ 10 & sedan åkte jag hem. Fick stanna i snapparp för att bilen fuckade, men efter 1L olja typ så blev det bra igen. Fortsatte färden hem och gick sedan & sov.
Söndag: idag var det jobb på schemat. Sedan åkte jag hem till Lena på fika. Därefter åkte jag hem till hjärtat & var där en stund. Väl hemma så tog jag en dusch, har ätit & kollat på house. Ska strax fixa håret & diska, sen blir det att sova.
Puss&kram

Av Emma Lindahl Smith - 15 juli 2017 14:51

Hej läsare!
Igår var det fredag & då var det jobb. Jobbade dock bara 9-11 & sen åkte jag upp till Halmstad till kontoret för att lämna körjournal och material. Därefter åkte jag hem & gjorde efterrätt & diskade undan.
Körde sedan upp till hjärtats mamma och fixade med min hemgjorda flädersaft! Sedan kom hjärtat och vi fikade och sedan åkte vi hem till mig.
Väl hemma så duschade jag & sedan påbörjade jag maten. Förrätt blev knyten med spenat & ost, huvudrätt var kycklinggryta med ris & efterrätt blev mjölkchokladpannacotta med hallon. Jag var inte alls nöjd med efterrätten men Tim tyckte den var jättegod. Därefter fick vi typ springa till bussen & hann med den. Vi åkte upp till Halmstad till hans kusin som flyttat dit. Hon hade en jättefin lägenhet :) Vi drack lite vin & drog sedan ut. Det blev att vi satt på Dubliners i Halmstad & drack öl. Jag träffade även Nebbe som var min chef på Butiksloppis där, han äger numera dubliners. Vi pratade lite och sen fick vi till donken för nattamat. Väl på donken träffade vi på en kille som var döv och pratade teckenspråk. Det var lite läskigt tyckte jag, har aldrig träffat en döv människa förr. Efter maten & samtalet med den döva så blev vi hemkörda av Tims kusin. Vi åkte hem till mig & sen gick vi & la oss. Uppdatering om idag/ikväll får ni ikväll.
Puss&kram

Av Emma Lindahl Smith - 14 juli 2017 08:05

Hej läsare!
Dagen började med ett byggstäd som varade mellan 8-1430. Vi tog lunch på pizzerian i Båstad. Det var helt kaos på det städet för där var en massa byggarbetare överallt så det var helt omöjligt att städa.
Efter jobbet åkte jag upp till hjärtats mamma & vi åkte till Ullared!! De 2 kusinerna till hjärtat var oxå med. Vi gick runder och shoppade och sen åt vi på wok house. Därefter åkte vi hem & sen gick vi igenom vad alla hade handlat. Därefter åkte jag hem för idag är det jobbdag :)
Kommer lite bilder, Puss&kram

Av Emma Lindahl Smith - 12 juli 2017 19:03

Hej läsare.
Idag var det svårt att ta sig upp ur sängen, men efter mycket om & men så kom jag upp.
Åkte till Båstad för att jobba 0730-15 & sedan till kontoret i Halmstad för att hämta material. Efteråt åkte jag hem & gjorde mat & sedan klarade jag fas F på körkortsfrågorna :)
Nu tittar jag på house & ska snart sova.
Puss&kram

Av Emma Lindahl Smith - 12 juli 2017 11:20

Hej läsare.
Idag var det jobb på rivieran i Båstad. Där städade jag först ett badrum & sedan var det ut & göra trädgårdsarbete. Först blev det gräsklippning i 3h & sen grävde jag ner 2 björkar. Hemfärd blev det sedan och lite lunch. Jag hade även tvättdag så jag hann med 3 tvättar innan nästa arbetspass på Laholms mekaniska.
När jag var klar där så åkte jag hem & fixade med tvätten. Det blev även matlagning (korv&makaroner). Därefter blev det lite house innan läggdags.
Det har inte blivit jättemycket med lastbilsteori pga all stress över det. Men jag ska ta itu med det igen :)
Fick även se att jag har en ny myrepedimi :( så himla tråkigt när dom kryper in i lägenheten.. men det är bara till att hålla på med myrr!
Nu ska jag återgå till jobbet.
Puss&kram

Av Emma Lindahl Smith - 10 juli 2017 20:40

Hej läsare.
Idag var det måndag igen & det innebar jobb.
Först jobbade jag 0730-15 & sedan åkte jag & handlade.
På jobb fick jag även en ny kompis, hunden hos de jag jobbar hos, har äntligen kommit till Sverige :)
När jag kom hem så blev det mat, nypotatis med kassler & gräddfil.
Sedan blev det att koka mer jordgubbssylt! Så nu är alla jordgubbar slut & 18 burkar står i skafferiet :)
Nu är det ett avsnitt House & sen blir det läggdags.
Puss&kram

Av Emma Lindahl Smith - 9 juli 2017 21:34

Hej läsare.
Min fredag slutade sämst. Blev uppringd av a-kassan & fick ett dåligt jävla besked så jag stod å grät i typ 1h.. Sen slutade jag kl 15 & då tog jag & hjärtat en glass i Vallberga. Jag åkte sedan hem & packade & åkte sen hem till honom.
Vi drog senare till donken och sedan upp till hans mamma för lite kvällsmys. På natten åkte vi sedan till hans pappa och sov där.
På lördagen blev vi väckta av det sjukaste åskovädret på länge!! Vaknade 6 på morgonen av en jävla smäll och jag blev jätterädd, hatar åska... sedan lyckades jag somna om i hjärtats armar. Vid 10 tiden gick jag upp för att duscha & sedan åkte vi på husvisning :) Det var dock inte alls vad vi tänkte oss, men nu har vi iallafall varit och kollat på ett hus. Vi hittade även ett annat på nätet som vi ska kolla på den 23 :)
Efter husvisningen åkte vi till Tims kusiner i bjärnum och firade hans ena kusin som fyllde 20 & hans moster som fyllde 60. Efter det åkte vi till hjärtats mamma & drack vin och sov där.
Idag har det varit full rulle. Tims mamma hjälpte/lärde mig att göra flädersaft. Sen åkte vi och plockade jordgubbar i tånga (vid Ängelholm). Kvällen avslutades med att vi gjorde jordgubbssylt tillsammans och vi åt mat där :) Åkte sedan hem till Tim och nu är jag hemma & ska snart sova. Jobbar 6 dagar denna veckan så får försöka så gott jag kan att orka med :)
Kommer lite bilder.
Puss&kram

Presentation


Emma heter jag, kommer från Örkelljunga Skåne. Är 28 år & jobbar på Perköps åkeri. Här följer ni min resa genom livet.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards