Alla inlägg den 12 oktober 2018

Av Emma Lindahl Smith - 12 oktober 2018 19:05

Halloj läsare!
Herregud vad jag glömmer bloggen.. Men nu har jag hittat den igen haha.

Sist skrev jag om att jag sagt upp mig från Homemaid i Halmstad. Detta resulterade i att jag började jobba på Charkuterifabriken istället med att packa pålägg. Där jobbade jag tillsammans med min moster & ja, det gick inte alls bra. Det var bråk på bråk, så jag började söka nytt jobb istället. När mina sommarjobbsveckor var slut så ville de ha kvar mig, men jag tackade nej då jag kände att relationen med min moster var så pass förstörd att jag inte ville vara kvar, tråkigt men sant. Istället började jag jobba på Pressfrakt som lastbilschaufför! Bästa beslutet jag kunde ta på länge. Jobbet innebär att jag börjar 0200 & slutar vid 11-12 tiden om allting går bra. Jag börjar med att lasta på terminalen och åker sedan för att lämna paket till företag i Tvååker-Veddige. När jag är klar med paketutlämning så åker jag vidare till Göteborg för att lasta mediciner som ska till apotek. Jag åker sedan till halmstad igen med medicinen och stannar inom i Getinge för att lämna på ett apotek. Väl i halmstad så lastar jag av på terminalen där andra sedan kör ut medicinen och jag åker hem. Detta gör jag Tisdag-Fredag. På lördagen så kör jag oxå ut paket, men istället för att åka upp till Göteborg efteråt så hämtar jag returer på hemvägen som jag sedan kör till terminalen i Halmstad och lämnar där. På lödagar så jobbar jag 0200-800 om allt går bra.

En annan sak som hänt i livet är att jag flyttat, & äntligen blivit sambo med mitt hjärta. Känns så otroligt bra att äntligen bo tillsammans och slippa att alltid ha en väska i bilen med kläder & grejer. 

Nu börjar klockan bli mycket, men jag ska försöka blogga igen varje dag. (om jag kommer ihåg det.)

Sov så gott.

//Emma

   

Presentation


Emma heter jag, kommer från Örkelljunga Skåne. Är 28 år & jobbar på Perköps åkeri. Här följer ni min resa genom livet.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards