Alla inlägg den 6 augusti 2012

Av Emma Lindahl Smith - 6 augusti 2012 17:16

Tja alla mina roliga läsare!

Vill för de första säga att det är askalas kul att se att det är så många som kollar min blogg!

Kärlek till er <3<3<3<3

Jag ska ge er lite av mina hårtips nu, för att undvika få slitet hår ;)

 

* Sov med håret uppsatt. Det blir inte lika livligt & slitet om allt är samlat.

* När du plattar håret, använd VÄRMESKYDD! Det gör otroligt mycket för håret eftersom det inte är van vid så hög värme.

* Om du har en inställningsbar plattång så sätt den på lägsta möjliga för att undvika att skada håret.

* Fönar du håret så använd kall luft istället för varm, visst det tar längre tid. Men det sliter inte lika mycket på håret.

* Om du blonderar håret så sliter blondering jättemycket, sätt i en inpackning efteråt med ricinolja i & ha i, i 2h så minskar det slitage. Speciellt om du använder plattång efteråt. Jag använder Garniers hårinpackning för färgat hår med ricinolja i.

* Duscha håret MAX var 3:dje dag, INTE oftare. Det sliter även på håret & använd gärna hårinpackning vid varje tillfälle du tvättar håret. Jag använder numera Wella's repair serie, fungerar utmärkt för mig! Håret blir inte fettigt fort osv.

 

Om du vill ha längre hår lite snabbare så kan du blanda ricinolja med schampoo, för när du masserar in schampoot så stimulerar du hårväxten när du masserar hårbotten. Du kan även gnugga hårbotten med vanligt salt, OBS, gör inte det om du har känslig hårbotten!

 

Detta är saker som jag har provat & det fungerar! Hoppas ni blir nöjda & har ni andra tips så lämna gärna en kommentar, puss<3

Av Emma Lindahl Smith - 6 augusti 2012 10:40

Idag är det en del som står på spel.


*Ska räkna min sega jävla matte om jag ska bli godkänd sen när skolan börjar.

* Ska gå min 6km långa runda, ska börja gå mig smal istället.

* Ska blondera min fula jävla utväxt så den försvinner.

 

Så kommer min dag se ut idag då.

Kommer komma upp ett videoinlägg med om självskadebeteende.

Men nu bjuder jag på en bild på min fula utväxt & sen blir de även en låt!

 


Presentation


Emma heter jag, kommer från Örkelljunga Skåne. Är 28 år & jobbar på Perköps åkeri. Här följer ni min resa genom livet.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards