Alla inlägg under oktober 2013

Av Emma Lindahl Smith - 7 oktober 2013 17:59

Hai läsare<3
Gjorde mat ikväll som råka bli jättestark, men god.
Nu ska jag hem till älskling & mysa där, skriver sen, puss<3

Av Emma Lindahl Smith - 7 oktober 2013 13:41

Hai läsare.<3

Har tillbringat dagarna sen jag kom tillbaka till Sverige, med min kärlek.

Igår hade vi 9 månader.<3

Helt otroligt vad tiden går när man älskar någon så mycket.

Mitt humör vänder sig hela tiden & jag kan verka sur även om jag inte är det.

Sen 6:e klass har jag gått hos psykologer/kuratorer eftersom jag har problem med mitt humör.

Jag tar in så mycket intryck & bryr mig så mycket om alla andra så det bryter ner mig själv.

Jag fick frågan igår, "varför ska du gå till en psykolog, det är väll inget fel på dig?"

Människor här i världen behöver utomstående att lägga sina problem hos.

Jag vill inte lägga mina problem på mina vänner eller min pojkvän så jag går till kuratorer eller psykologer.

Det gör inte heller saken bättre att jag mår psykiskt dåligt över hur min kropp ser ut.

Jag skäms över den så sjukt mycket & varje gång någon påpekar min kropp så mår jag bara sämre.

Jag har även problem med avundsjuka & svartsjuka som jag brottats med i flera år.

Det gick frammåt, men sen slutade jag kungs & allt gick åt skogen.

Att ha haft en pojkvän som var otrogen mot en i ett antal månader gör inte saken bättre heller.

Jag försöker att blicka frammåt & inte låta det gå över mitt nuvarande förhållande, men ibland händer omedvetna saker.

Tillexempel när någon tjejkompis till min kille som jag kanske aldrig har träffat, kramar honom så blir tydligen min blick svart.

Det kan även vara att jag verkar vara sur, när jag bara svarar kort för att jag inte vet vad jag ska säga.

Jag har även problemet att jag ofta flyr ifrån mina problem istället för att ta tag i dem..

Dock gör jag inte det i mitt förhållande för jag vill att det ska fungera.

Jag vill inte förlora den jag älskar mest i hela världen på grund av att mitt psyke leker med mig.

Det är därför jag behöver någon utomstående att prata med, som hjälper mig.

Förut blev jag erbjuden tabletter som skulle "fixa allting så jag slapp tänka", men jag tackade alltid nej.

Jag vill kunna fixa detta själv utan en jävla massa tabletter.

Det är även ett irriterande moment när människor ofta säger till mig "men tänk ett steg längre innan du tänker & handlar".

Om du någon gång varit i mina skor skulle du veta hur mycket jag analyserar varje sak jag ska säga, tänka eller göra.

Alla gör misstag ibland, man är inte merän människa.

Istället för att ge mig kommentarer som att tänka längre, hjälp mig på ett annat sätt.

Förklara istället för mig hur jag kan vara på ett annat sätt i vissa situationer.

Eller vad jag kan göra för minsta lilla annan sak som förändrar en hel situation.

Jag försöker så gott jag kan själv, men ibland räcker inte det till.

Nog om detta idag.

Bjuder på en bild på mitt hår & en bild på min kärlek.

Puss.<3

   

Av Emma Lindahl Smith - 5 oktober 2013 00:46

Hai läsare. Gårdagen berättar jag i bilder längre ned :)
Idag var det upp tidigt & packa, käkade senare frukost & sen var det brandövning.
Slog senare ihjäl 4h i väntan på bussen med naturkunskap (y)
Åkte buss 1h till palma & gick sedan på flyget.
Just nu sitter jag i bilen från malmö påväg hem & ska senare äntligen hem till världens bästa pojkvän<3
Saknar honom så otroligt mycket<3
Nu får det bli att sova lite & sen hem till pojken min, puss<3

Av Emma Lindahl Smith - 3 oktober 2013 17:17

Min drink jag fick precis var sjuukt god! Smakade mestadels kaffe men var god ändå :d
Andra bilden är pappas drink :)

Av Emma Lindahl Smith - 3 oktober 2013 16:22

Kommer ni till Mallorca så ät ALDRIG dehär, gryyymt äckligt..

Av Emma Lindahl Smith - 3 oktober 2013 13:29

Whiskeyn är min brors som han hittade efter 2 dagars letande :) köpte även en cool mugg som kommer på bild senare :)

Av Emma Lindahl Smith - 3 oktober 2013 11:15

Hai läsare!
Sorry för att jag missat att uppdatera, tänker aldrig på att jag har bloggen i mobilen -.-'
Iallafall, är på alcudia i mallorca nu.
Kom hit i fredags morse & har inte gjort så mycket.
Det mesta är matkoma 24/7, finns så gaalet mycket mat här, solat & badat.
I tisdags åkte vi till vattenlandet hydropark med mina två små kusiner & hade riktigt kul.
Igår åkte vi soffa på havet & det var riktigt galet kul! På kvällen drog vi till det omtalade banana club men det var mest skit.
Spriten var dyr & vi var cirka 3 personer där, jag, min bror & pappa..
Idag har vi i princip bara ätit. Ska senare ut & leta efter sprit att ta med hem & resten blir att sola & bada. Vi skulle egentligen kört gocart men 10min kostade 250:- så det var för dyrt.
Just nu sitter jag & kollar på minipresidenten på tysk tv, man får ju övat upp tyskan iallafall..
Ska nog ner & trycka en drink med.
Skriver ikväll, puss.<3

Presentation


Emma heter jag, kommer från Örkelljunga Skåne. Är 28 år & jobbar på Perköps åkeri. Här följer ni min resa genom livet.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards