Alla inlägg den 18 mars 2020

Av Emma Lindahl Smith - 18 mars 2020 09:01

Hej läsare.
Nu har det blivit ett avbrott igen pga diverse.
Vad som hänt än sålänge är att världen drabbats av Corona & även Sverige. Det är en virussjukdom som sätter sig i lungorna & är alltså inte en vanlig förkylning. Många avfärdar dock faran med detta, dock gäller dödsfallen mest äldre eller de som redan har en sjukdom. Kort & gott, vanligt folk överlever detta. Det som dock medfört sig med Corona är att folk har börjat bunkra. Tyvärr finns det knappt konserver, pasta, ris eller ens toapapper att köpa! Hur sjukt är detta?!?!?! Varför bunkrar man toapapper?
Helt galet i min mening...
Annars rullar jobbet på & där har jag inte märkt någon direkt skillnad merän att jag inte får gå in på alla ställen jag lastar, utan får gå in igenom en annan ingång & fixa med godset själv.
Mellan mig & Tim är allt bra.
Jag har dock fått pausa mitt gymkort då jag varit rädd för att vistas där i dessa Corona tider...
Igår fick jag ett tråkigt besked... Min farmors syster, Eivor gick bort igår morse amerikansk tid.. Många tårar föll när jag läste detta då hon var en av de som inspirerade mig mest här i livet & som var en riktig kämpe. Hon fick iallafall det avslut hon ville & det glädjer mig. Det tråkiga är bara att man omöjligt kan komma till usa för ett farväl, då de stängt gränserna.. Så jag tänkte att jag får besöka en kyrka här & ta farväl & tända ett ljus. Det känns lite bättre så. Jag har så dåligt samvete då jag tänkt i 2v tid att jag skulle ringa eller skypa med henne, men att det aldrig blev av. Nu är det ju tyvärr försent.. så ett råd till alla er där ute, ta hand om era nära & kära. Lägg undan tid & gör det där samtalet, besök den där personen, innan det är försent...
Idag var jag hemma från jobb. Magen spårade ur ordentligt igår kväll & hela natten. Jag lyckades få någon timmes sömn innan klockan ringde & då förstod jag att det aldrig skulle gå idag. Därav ringde jag till jobb & sa att jag får stanna hemma. Vidare av natten efter Tim åkte, så sov jag halvt på toa.. I ett par dagar har näsan även runnit & jag har haft värk i hela nacke & rygg, men inte fått feber. Så jag vet inte riktigt vad som händer i min kropp.
Jag får väll se om jag får feber eller hur magen blir, så får jag se om jag återgår till jobbet imorgon eller inte.
Nu får jag vila lite då jag är helt slut.
Puss&kram

Presentation


Emma heter jag, kommer från Örkelljunga Skåne. Är 28 år & jobbar på Perköps åkeri. Här följer ni min resa genom livet.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards