Alla inlägg den 5 december 2013

Av Emma Lindahl Smith - 5 december 2013 10:05

Hai läsare.<3

Har inte skrivit på ett tag, det har varit för mycket bara.

Var på Madison i fredas & det var väll sådär.

Hade högre förhoppningar men tjejerna hade mitt humör uppe iallafall.

Åkte hem till pojken & sov där.

I lördags passade jag Bella i 5h & stack sedan hem till älskling igen.

Han drog ut & festade på kvällen & jag tog en hemmakväll & sov.

I söndags drog vi på julmarknaden i Örkelljunga, fanns typ bara mekonomen så vi drog igen & gjorde inte så mycket.

Har sovit hos honom hela veckan pga Louise var sjuk där hemma.

Igår var vi på Sacomässan i Malmö & det var jättestort.

Jag är ännu mer förvirrad över min framtid & jag vill bara skrika.

Vad kommer det bli av mig?
Vad ska jag jobba med?

Jag kan inte jobba utomlands, alla säger emot mig & jag kan inte bara lämna allting här hemma heller..

Jag har dock bestämt mig för en sak.

Veckan efter studenten, när allting lugnat ner sig så går jag på bartenderutbildningen på Grand canaria.

Det hinner jag innan jag måste välja yrkeshögskola.

Man måste vara så utbildad som möjligt för att klara sig här i världen & jobba med vad man vill.

Problemet jag har just nu är att jag inte vet vad jag ska hålla tal om inför klassen.

Vad jag än funderar på som gör mig arg, kommer bara stämpla mig som rasist.

Jag vill inte göra denna uppgiften.

Jag känner mig bara så kränkt..

Vi kan inte tala om något i sverige, förrän man är rasist.

Rasism definieras i allmänhet som åtgärder, förfaranden eller tro som speglar en världsbild uppdelad i raser, en ideologi där människan är uppdelad i separata och exklusiva biologiska enheter som kallas "raser". En annan form av rasism är kulturellt betingad. Kulturrasism innebär en essentiell syn på kulturer. Människan tros vara uppdelad utefter essentiella kulturella markörer, ofta uttryckt i väsentliga kulturella egenskaper och föreställda distinkta kvaliteter. Rasism är ur ett taxonomiskt perspektiv inte relevant, eftersom människan är en homogen art.

Det här är en rasist! Jag drar alla människor över en kam & pekar inte ut någon.

Ändå är jag rasist?

Jag mår så psykiskt dåligt över detta men jag får fan aldrig höra ett förlåt.

Det räcker nu, jag ger mig.

Tänker inte göra denna uppgiften.

Puss.<3

 

Presentation


Emma heter jag, kommer från Örkelljunga Skåne. Är 28 år & jobbar på Perköps åkeri. Här följer ni min resa genom livet.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards