Alla inlägg den 19 november 2013

Av Emma Lindahl Smith - 19 november 2013 14:05

Hai läsare.<3

Var ett tag sen eftersom jag fått en del att tänka på.

Ska iallafall skriva om ansvar.

Var jag än är så känner jag att jag alltid har ett ansvar, man är aldrig fri någonstans.

Många snackar hela tiden att man ska växa upp & ta sitt ansvar, man kan säga att jag gjort det, & lite till.

Vart jag än är så känner jag att jag har ansvar för allting.

Tvätt, städa, diska, mat, you name it.

Detta tar extremt mycket på en persons tålamod osv pga man aldrig känner sig fri någonstans.

I Båstad känner jag ett överdrivet stort ansvar.

Städa, diska, mat, lampor, ljus, exakt allting som har med huset att göra.

När jag är hos min pojkvän är det likadant.

När jag är hemma är det likadant.

Varför?

Jo, det är för att jag är väldigt brydd & för att detta går omedvetet.

Såfort jag kommer hem till någon så börjar jag småplocka överallt.

Det är egentligen skitjobbigt, men jag känner att jag inte kan styra över det.

Jag känner bara att jag måste, för att må bra.

Ändå mår jag inte bra av det.

Det är samma som som alla dessa jävla papperslappar till pengar.

Hela tiden har man inte pengar som räcker, & utan pengar så överlever man ju inte.

Att ha jobb, att ha månadspeng, det räcker inte till.

Det är så mycket man vill ha hela tiden & ingenting räcker till.

Usch, kände att jag behövde spy ut detta till bloggen.

För övrigt så blir det inte till gymmet idag, får bli en hemmadag med läxor   

Dags för svenska, så nu gittar jag.

Puss<3

Presentation


Emma heter jag, kommer från Örkelljunga Skåne. Är 28 år & jobbar på Perköps åkeri. Här följer ni min resa genom livet.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards