Alla inlägg den 10 maj 2018

Av Emma Lindahl Smith - 10 maj 2018 21:56

Hej läsare!
Var ett tag sen jag skrev, men mycket har hänt. I tisdags jobbade jag & sedan åkte jag hem för att duscha & göra mig iordning innan jag åkte till polisen. När jag kom hem så kom Tims mamma på besök med en födelsedags present!! Det blev ett presentkort på 500kr & att vi ska åka till Ullared & handla! Jätteglad blev jag över presenten :) När jag sedan var hos polisen så gjorde jag pass & nationellt id. Mina har gått ut så var tvungen att göra nya om nu hjärtat & jag ska resa i höst (inget bestämt men jag hoppas det blir av). Efteråt åkte jag & tankade, då ringer polisen upp mig och berättat att hon glömde göra mitt id och bara gjort passet så jag fick åka dit igen haha. När det väl var klart så åkte jag till Maxi & handlade. Efter besöket på maxi så skulle jag köra hem, men när bilen framför bromsade så gjorde inte min det. Jag fick panik, hade mötande & bromsarna fungerade inte. Som tur var blev det en lucka mötande fil så jag kastade över bilen och sedan in på min sida för att undvika en krock. Några meter senare såg jag en avstickande väg och lyckades ta mig in på den & få stopp på bilen. Ringde runt till både pojkvännen, pappa, brorsan & min morbror men ingen svarade. När paniken väl lagt sig så började jag få tag på folk och bilen togs till verkstad. Efter det så åkte jag med hjärtat hem till mig där jag fick packat upp mina varor och grejer jag hade. Fick även låna hans bil så jag kan ta mig fram och tillbaka till jobb.
Igår så fyllde jag år! 23 är väll ingenting att fira egentligen, men nu är man ett år äldre. Dagen började med jobb, sedan åkte jag hem och gjorde tårta. Därefter kom hjärtat och hämtade mig för kvällen bjöd på personalfest & utgång i Halmstad. Mycket trevligt!
På natten fick jag även en födelsedagspresent av älskling!! Fick doftgrej, parfymer & gel dusch tvål från rituals! Så himla glad över det för dom luktar fantastiskt! Min man slutar aldrig förvåna mig! <3
Idag vaknade vi vid 12 tiden och åt frukost. Efter frukosten så åkte vi till östra karup för att köpa en present till Tims kusin som snart fyller år. Som tur var så hittade vi en present rätt snabbt! Vi gick även runt i andra butiker och tittade, men inget föll i smaken för att handla till sig själv. Färden gick vidare till Båstad där vi tog en glass och sedan åkte vi hem till mig. Hjärtat var här en stund och sedan åkte han hem. Kvällen bestod då i städning (rengjorde även ugnen!!), matlagning & packning. Nu ligger jag här sömnlös igen, hatar att sova ensam & önskar att man kunde bo tillsammans, men den möjligheten finns tyvärr inte just nu..
Får försöka sova igen.
Puss&kram

Presentation


Emma heter jag, kommer från Örkelljunga Skåne. Är 28 år & jobbar på Perköps åkeri. Här följer ni min resa genom livet.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards