Alla inlägg under september 2013

Av Emma Lindahl Smith - 10 september 2013 09:37

Gomorron mina läsare!

Idag är jag på bra humör, HEHEHE.

Kan bero på att vi har skolfotografering idag!! :D

Igår så blonderade jag min utväxt & det resulterade i kyckling gult när det var blött..

Mitt hår torkade knappt igår så det var gult.

Åkte hem till min älskade igår & spenderade kvällen där.

Sen åkte jag hem & sov.

Duschade imorse & sen plattade jag håret.

Har just nu engelska & sen är det filosofi i cirka 15min & sen äntligen...

SKOLFOTOGRAFERIING! :D

Känner mig välldians lycklig.

Tänkte att jag har en frågestund på bloggen idag.

Fråga vad ni vill & jag svarar ärligt! 

Ni är anonyma om ni vill.

& glöm inte... Ingen fråga är för dum!

Puss<3

Av Emma Lindahl Smith - 9 september 2013 15:11

Hai läsare.

Igårkväll var det jag som fick göra mat, blöh.

Sen drog jag & pappa till scouterna.

Medans jag var där tvättade pappa bilen.<3

Hämtade senare upp Louise & vi drog till Båstad igen.

Tim kom senare hem till oss & vi kollade på TV & mös.<3

Idag så började inte skolan förrän halv 3 så jag & Louise drog till Lågprisladan & handlade lite :)

Sen stack vi till Statoil (failade ordentligt med att parkera när jag skulle tanka) & fixade bensin :)

Blev senare Willys för att handla mat :)

Åt lite & stack senare till skolan.

Sitter just nu & har journalistik.

Lika ointresserad som vanligt är lilla jag, höh.

Fick veta av facebook att en vän (kände väll inte honom alltför väl men har ändå träffat honom 3-4 gånger) har gått bort. Vet fortfarande inte någon direkt anledning men ja, han är där uppe bland änglarna iallafall.

Skänker en hel del tankar till honom & hans familj idag.

Efter skolan så ska Louise fixa mitt hår inför skolfotograferingen imorgon!

Sen blir det även hem till älskling en sväng ikväll.

Var egentligen inte planerat alls att jag skulle dit men ju mer jag får träffa han desto bättre :)

Nu får jag väll försöka fokusera lite grann :)

Skriver ikväll, puss!<3

Av Emma Lindahl Smith - 8 september 2013 14:17

Ett extra inlägg som beställt!

Kom ju på att jag glömde berätta om tidningshistorian :)

Blev intervjuad av HD & här kommer artiklen & bilderna!

BILDERNA ÄR TAGNA FRÅN HD.SE

http://hd.se/angelholm/2013/09/07/klassen-haller-ihop-trots/

       

Av Emma Lindahl Smith - 8 september 2013 13:00

Gomorron världen.<3

Igår tog vi tåget cp tidigt & åkte till Göteborg!

Åkte spårvagn & drog till Universeum först.

Relativt spännande där att titta på alla djur osv.

Efter det drog vi oss in på Liseberg!

Där var det jättemycket köer (var på mellan 30-50min)

Först var det dock mat & billigt var det inte..

Senare drog vi runder mellan olika karuseller.

Gick även in på Hotel Gasten & jag grät igenom nästan hela (OJ VAD OVANLIGT).

Hur som helst så klarade jag av 2 skräckmoment.

Uppskjutet & Spinnrock.

Vi skulle varit uppe i Atmosfear men den fegade jag ur.

Tar den helt enkelt till nästa år!

Jag tror att vi hann åka (med gasten inkluderad) cirka 5 karuseller på en hel dag.

Kändes surt när man hade lagt så mycket pengar.

Den karusell som tog längst tid var Balder, kö på 1h&10min.

Kändes som att man skulle typ dö.

Efter Liseberg åkte vi tillbaka till centralstationen, köpte mat på Subway & satte oss på tåget.

Där mumsade vi i oss mackorna & sen bar det av till Falkenberg.

Då dom höll på att lägga någon bro eller något där så fick vi hoppa av i Falkenberg & ta buss.

Det tog cirka 1,5h med bussjävlen (hatar att åka buss mer än allt annat på jorden) & sen var vi äntligen i Ängelholm.

Därefter åkte man hem & sen sov skönt i sängen.

Nu på morgonen så har jag hunnit med att duscha & äta.

Även lagt in i klassgruppen med mitt förslag om studentåk till studenten!

Är grymt taggad inför den!

Blir senare att göra Filosofin som man har till läxa till tisdag.

Ska försöka få pappa till att åka med mig & tanka & tvätta bilen, känner mig helt slut så jag orkar inte svampa & sånt här på gården..

Hör av mig senare, puss!<3

Av Emma Lindahl Smith - 6 september 2013 21:55

Gonatt mina läsare.

Efter att jag käkat i matsalen så hämtade älskling upp mig & Louise & vi drog till våxtorps marknad.

Där fick jag köpt lite saker & vi åkte även karusell.

Karusellen med mig, Tim, Louise & Kevin var lagom kul.

Strömavbrott 2 gånger & även en jävla snurr!

Höll på att kräkas ett tag..

Efter att ha varit där från cirka 1-4 så åkte vi hem.

Precis när jag & Louise gått ur Tims bil & fått upp låset på ytterdörren så kommer hyresvärden.

Detta är inte första gången när han varit i huset innan på dagen & senare kommer i exakt timing med att vi kommer dit.

Vår hyresvärd är för övrigt väldigt läskig då han varje gång kommer dit stinker sprit & cigaretter & även alltid har gylfen öppen. (nej jag glor inte på om gubbar har gylfen öppen eller ej, blicken faller bara dit)

Efter att han fixat lite i huset, packade vi ihop våra saker & åkte hem till mig.

Till mat här hemma fick vi fläskfilé med någon svampgryta med ost & sen hasselbackspotatis, sallad & vitlöksbröd.

Riktigt mumma.

Om några timmar blir det upp igen för jag, Louise, Pappa & min bror Johan ska åka till liseberg.

Det blir tåg upp dit & först universeum & sedan liseberg då.

Jag ska våga mig upp i höjdskräcken, nedsläppet, atmosfear & även Hotel Gasten.

Känns som att jag kommer typ kissa ner mig..

Hur som helst så ska jag sova nu, ska upp 5 imorgon för att duscha :/

Uppdaterar igen imorgon när jag kommer hem, puss<3

Av Emma Lindahl Smith - 6 september 2013 20:38

Hai läsare.

Detta är en fråga jag får rättså ofta.

Människor som är mina kompisar frågar detta relativt ofta då min pojkvän ofta är med en barndomskompis, eller ja. Det går i perioder.

Jag kan inte säga merän att jag litar på honom/henne till 510% att ingenting händer, men jag kan även erkänna att det är en grymt stor frustration att de är ensamna med varandra.

Jag kan även erkänna att jag är en person med grymt stort kontrollbehov & som helst vill hänga & dräggla över axeln för varje steg min pojkvän tar.

Dock har detta kontrollbehovet släppt kollosalt mycket efter våra 6 månader & nu när vi har 8 månader känner jag att jag inte behöver smsa honom 24/7 & få veta vad han gör.

Dock har jag istället blivit jättedålig på att svara då jag istället aldrig har ljud eller vibration igång.

Tillbaka till ämnet så vill jag bara att ni där ute ska backa några steg.

Jag & min pojkvän har ett bra förhållande, vi litar på varandra & vi är lyckliga tillsammans.

Vi vet båda att ingen skulle såra någon av varandra.

Jag bryr mig inte så mycket som jag skulle gjort för 6 månader sedan att han är med sin barndomskompis eftersom jag litar på dem båda & vet att de inte skulle gjort något.

Förhoppningsvis slipper jag allt tjat & gnat om att han kanske är otrogen mm.

& ni som är outsiders & ej förstår detta inlägg, det är okej.

Nu lämnar jag en stund, puss.<3

Av Emma Lindahl Smith - 6 september 2013 09:41

Gomorron världen.<3

Efter skolan så stack jag till apoteket & fick mina cerazette!

Trodde det skulle vara 4 miljoner mil kö (då man alltid får vänta i typ 2h i kö i örkelljunga)

men jag var snabb & kom ut snabbt.

Sen stack jag hem direkt & jobbade.

Åt hemma & sen åkte jag till min påg.

Var relativt stelt i början & jag var påväg hem.

Då stannade jag lite till & vi pratade igenom massa saker.

Efter det så kändes allt mycket bättre & vi fick balans igen.

Det känns hemskt när man känner att man glider ifrån varandra när man absolut inte vill det.

Både jag & Tim kommer bättre överrens nu & det kändes på något sätt som att vi kom närmare varandra.

Hur som helst så har jag naturkunskap nu som är världens sämsta lektion.

Vi gör i princip ingenting.

Idag så har jag & min påg 8 månader.

Åh, vad det känns underbart.<3

Jag & Louise & Tim ska senare till Våxtorpsmarknad när vi har slutat.

Han kommer & hämtar oss<3

Nu får jag nog göra något vettigt.

Bjuder på en söt bild, puss.<3

 

Av Emma Lindahl Smith - 5 september 2013 09:28

Gomorron världen!

Imorse provade vi studentmössor & kläder osv.

Slängde iväg en beställning, billig var den inte.

Slutsumman hamnade på 2884 :-...

Som tur är så betalar pappa hälften.

Efter det så blev jag, Louise, Albin & Sofie intervjuade av HD.

De frågade om hur det har varit osv.

Togs bilder osv, riktigt trevligt.

Det skulle från början bara vara jag Albin & Louise, men Sofie hängde oxå med EN HEL DEL.

Vi missade Svenskan pga av detta men det gör ej så mycket :)

Just nu sitter jag & har Journalistik.

Fett med drygt men det får gå.

Efter detta så blir det lunch & senare slutar jag.

Ska dra mig till apoteket & få min andra dos av p-piller :D

Det får bli att åka hem & jobba efteråt i ett par timmar.

Får se om jag drar till pojken efteråt eller ej.

Får väll lyssna på lektionen nu, puss.<3

Presentation


Emma heter jag, kommer från Örkelljunga Skåne. Är 28 år & jobbar på Perköps åkeri. Här följer ni min resa genom livet.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards