Alla inlägg den 12 februari 2013

Av Emma Lindahl Smith - 12 februari 2013 21:30

Schallo.

Min fina ringde nyss & då brast det för mig. Alla tårar kom & allt det onda försvann, eller iallafall nästan.

Hatar när saker ettsar sig fast.

Varför kan inte allting bara vara bra?
2 blåsor till har gått sönder nu.

Den på lillfingret ser skitbra ut.

Sitter här och tänker på varför jag mår dåligt igen.

Varför är det alltid mig alla lägger sina problem på?

Jag är oxå en människa, & klarar inte hur mycket som helst..

& den största frågan. Varför är det alltid de som är mest omtänksamma & godhjärtade som får all skit så de gråter sig till sömns varje kväll?

Nu blir det iallafall sängen.

Hatar att störa andra människor när de är ute.

Så jag hoppas att jag vaknar sen när Tim ringer.

Nu kommer det en bild iallafall.

Gonatt & dröm sött.

 

Av Emma Lindahl Smith - 12 februari 2013 20:25

Hej mina läsare!

Sitter här med en stukad handled & väntar på att min pojk ska ringa så jag kan sova senare :)

Gick & trillade så det är därför den är stukad.

Jag sitter här & funderar en del.

Jag har många kompisar med ADHD, schizofreni, ADD osvosv.

& min stora fråga är, får de verkligen vara taskiga & sen skylla det på deras sjukdom?

Jag ska berätta lite om min bakgrund för er läsare.

En gång i tiden började en jag oxå med internet.

Först var det såkallade "bilddagboken", sedan kamrat och sedan facebook. (i dagens läge har jag ec, hp & massa mer)

Allting var kul i en början, men sedan eskalerade allting.

Jag började få kommentarer om att jag var ful, ovärdig, värdelös, hemsk osv.

Jag slog bort det till en början, men såren satte sig djupare.

Efter en tid så började människor skriva till mig att jag borde ta livet av mig, att jag inte var värdig att leva.

Jag undrade ofta varför men lät det stå kvar. Orden satt som en käftsmäll i hjärtat.

Efter ett tag blev pressen för stor & jag kom in i en depression/självskadebeteende.

Jag gick i 7:de klass då.

Tro inte att detta bara var på internet, nejnej. Det var i mobilen och i verkligheten.

Det hängde över mig som om döden flåsade mig i nacken.

När jag gick i 9:de klass började jag ta mer tag i mitt liv, slutade med självskadorna och gick till psykologer.

När jag började gymnasiet trodde jag allting skulle bli bra, vilket det blev till en början.

Efter ett tag gick allting åt skogen igen.

Jag började med självskador och gick ner i mig själv.

Jag får mer & mer hot på såkallade Dayviews (gamla bilddagboken) om att jag borde dö & att jag är ful och ovärdig.

Nu i dagens läge så mår jag bra & har slutat med självskador.

Vart vill jag komma med detta?

Jo, de som skrev & terroriserade mig så länge sa till mig att de hade de sjukdommar som jag beskrev längre upp. De skrev att de hade det så svårt i livet och att de även var dyslektiker.

Jag kan inte säga att de inte hade det, för det vet jag inget om.

Frågan är, är det verkligen rätt att man kan skylla på det för att trycka ner andra?

I dagens läge får jag bara höra att jag är ful & omogen, vilket jag bara skrattar åt.

Jag har varit så långt ner på botten som ingen människa kan tro, men jag har varit stark.

Jag tog mig upp med hjälp av ärliga vänner och kärleken.

Tack för att ni finns där & tror på mig.

Jag riktar verkligen inget mot någon & detta är bara mina tankar.

Detta är min vardag & min kamp.

 

Kommer ett Godnatt inlägg senare. Puss.<3

Av Emma Lindahl Smith - 12 februari 2013 09:11

Gomorron Bloggen! (bilder kommer i slutet)

Sitter i skolan nu & håller på att leta låtar för att kunna göra ett fotomontage.

Vi ska göra ett albumsomslag till en singelskiva, dvs. En bild åt vår favoritlåt.

Jag har många favoritlåtar och funderar faktiskt rätt mycket på att göra antingen Life after you med Daughtry eller Terribble things med Mayday Parade.

Vilket tror ni blir bäst?

I skolan idag är det då först fotto, sen blir det Samhäll media kommunikation.

Måste bli klar med mitt projekt inom SMK för att kunna redovisa, har inte ens börjat...

Senare idag blir det övningskörning med Subben om jag har tur.

Längtar oerhört mycket till fredag förresten :*

För övrigt har jag rätt mycket med skolan nu, ligger mer & mer back.

Får jobba upp mig igen !

Har även lyckats skada vänster handled (antagligen stukad) så det går bajs för mig med skrivandet på datorn.

En ny uppdatering kommer KANSKE i eftermiddag/efter skolan, annars får ni hålla er till ikväll.

Puss sålänge :*<3

 

Inspirationen jag har till mitt projekt, YourHighnessB@Dayviews.

 

Presentation


Emma heter jag, kommer från Örkelljunga Skåne. Är 28 år & jobbar på Perköps åkeri. Här följer ni min resa genom livet.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards