Alla inlägg den 11 april 2018

Av Emma Lindahl Smith - 11 april 2018 21:08

Hej läsare.

Dagen började lite segt idag. Vaknade runt halv 8 & började med att ringa 1177. Jag har under en längre haft problem med båda händerna då de "somnar" utan anledning och händer när som helst. Dock igår och idag så kan jag knappt böja lång&ring finger på höger hand utan att det gör ont (jag är högerhänt). 1177 bad mig då att boka tid på min vårdcentral så när vi lagt på så ringde jag upp Båstad vårdcentral och bokade in en tid där till nästa fredag. Kvinnan som svarade där sa även att jag förmodligen hade karpaltunnel syndrom? & att jag skulle köpa en stödskena på apoteket. När vårt samtal var avslutat så gick jag in i duschen och satte in en Olaplex hårinpackning (älskar den & rekommenderar denna till alla med förstört hår!!) och satt sedan med den i 1h. När håret senare var fixat så gick jag med i en facebook grupp som heter Queen of the road, där jag frågade lite om ykb. I denna grupp (som bara är för kvinnor/tjejer) så hade en man varit med och han tog en skärmdump om det inlägg jag lagt in och lade sedan in det i gruppen Truckers paradise (förkortat tp). I tp fick jag sedan sjuuukt mycket skit och även i pm att jag inte försöka mer om ykb, att jag var dum i huvet etc etc. Som tur var när jag förklarade mig själv (eller ja typ förklarade mig?) fick jag sedan många på min sida och tillslut lyckades jag få administratören att ta bort inlägget. Jag förstår inte riktigt hur människor kan leva för att trycka ner andra så hårt? Iallafall, efter det så åkte jag till Östra karup och bytade ett par skor jag köpt då jag råkat få med 1 storlek för stora. Därefter gick färden vidare till Lidl i Ängelholm där det blev inköpt lite kaffe och annat smått och gott. Jag hann även med apoteket på Maxi där jag köpte handledsstödet. Färden gick vidare till Örkelljunga där jag besökte Netto & Gemet och hämtade även min brors present. Presenten blev jättebra och en bild kommer kanske senare. Därefter åkte jag hem till min moster där jag lämnade kamomillte (som enligt mig smaka skit) och vi pratade lite en stund. Klockan började bli mycket så jag åkte hem till hjärtat och spännde mina däck. Vi pratade lite och beställde lite kinamat som jag hämtade med hans bil. Medans vi åt såg vi på Vägens hjältar och vid 20:30 så åkte jag hem. Väl hemma så har jag diskat undan, plockat in mina varor och nu sitter jag och tittar på Greys anatomy. Snart kallar sängen och imorgon är det jobb igen.

Nu önskar jag er godnatt.

Puss&kram

 

 

Presentation


Emma heter jag, kommer från Örkelljunga Skåne. Är 28 år & jobbar på Perköps åkeri. Här följer ni min resa genom livet.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards