Alla inlägg under februari 2013

Av Emma Lindahl Smith - 11 februari 2013 08:11

Hai BloggeN!

Förlåt för jävligt dålig uppdatering i helgen men jag har haft fullt upp!

För det första vill jag säga att alla bilder kommer i slutet!

Helgens event dårå.

I fredags så åkte jag till vårdcentralen för att kolla upp mitt finger. Vi trodde att jag hade blodförgiftning men så var inte fallet. Hon har träffat ett blodkärl/nerv istället. Åkte sedan vidare till fina Louise där vi färgade & klippte mitt hår så det blev superfint :D Drog sedan till Rebecca och firade henne. Fick en mycket trevlig kväll där :)

Åkte hem sent på natten ^^

På lördagen blev det stress & jag åkte till älskling. Fick en förtidig allan hjärtans dags present/en månad som var jättegulligt.<3

Sen drog vi vidare till hans mamma i Båstad & jag var skitnervös över att träffa henne. Det gick hur bra som helst :D Vi spelade spel på kvällen & vann över Tim & hans lillebror Sebastian :D

På söndagen kom hans släkt på hans mamma sida & det gick bra där med :) Sen var det chill & sen fick jag åka hem </3 Hände en hel del mer i helgen men det orkar jag inte dra upp, lite pinsamheter och så ;)

På matbiten gick det illa hela helgen :/ På fredagen så börjades det med Pizza.
Lördagen blev det världens godaste smörgåstårta och kakor.

Söndagen blev det smörgåstårta igen, kakor och tårta.

Känner sig lagom mycket ångest nu.. Men attans vad hans mamma kan baka!

Ovanpå detta så kände jag, äh har varit onyttig hela helgen så då kör vi på en energidricka!

Så det blev en sådan igår med :/

Dock ligger jag fortfarande kvar på 81,3 så jag hoppas det stannar kvar där.

Nog om helgen!

Idag så blir det först skola. Mentorspass, engelska och film. Senare så blir det att sitta på körskolan i 1h och plugga teori där.

Det är nog vad min dag består av :)

Ikväll kommer ett gonatt inlägg.

Tills dess får ni hålla tillgodo med detta!

Puss.<3

#Nyklippt

 

Allan hjärtans dags presenten <3 

Av Emma Lindahl Smith - 8 februari 2013 09:16

Gomorron världen<3

En seg & skittrött Emz är vaken!

Blir snart att göra frukost.

Min frukost består oftast av alternativ 1. Müsli, youghurt & te.

Alternativ 2. Flatbröd, philidelphia (helst skinka) & ost, te.

Idag blir det alt 2 & en burk makrill på de :)

Vad som händer idag..

*Räkna matte så jag kommer ikapp de andra.

* Åka till Ängelholm & provköra bilen vi alt ska köpa :D

* Åka hem till Louise för klippning & blondering.

* Vidare till Beccs för 18års midda!

* Åka hem & sova.

Festade till det idag & tog mig en energidricka som min underbara pojke köpt till mig <3

Kommer bild på den!

För övrigt så saknar jag min pojke sjukt mycket.

Tur att det snart är lördag.

Menmen, nu ska jag få matte gjord & mat äten.

113 i samlingen nu.<3

 

Av Emma Lindahl Smith - 7 februari 2013 22:32

Natti.<3

Imorgon så är det ingen skola för mig, kan inte gå så långt som de ska.

Så imon blire till Kenneths bil & provköra bilen. Sen ska vi höra om de kan typ reservera den åt mig.

Sen ska jag till Louise för färgning & klippning & lite läxor.

På kvällen blir det 18års midda/fest.

Nu ska jag iallafall sova & försöka bli på bättre humör.

Ska försöka tänka på att jag pratade med Tim innan.

Usch vad jag saknar honom, det gör ont.

Tur det bara är 2 dagar kvar till lördag<3

Men nu ska det sovas, natti alla<3

Av Emma Lindahl Smith - 7 februari 2013 22:10

Hai!

En Emz ska skriva av sig.

Jag hatar egentligen att bolla med mina problem & berätta för andra, jag vill klara mig själv & vara stark.

Just nu faller jag bara ihop.

*För det första är jag arg på mig själv. Jag är arg för att jag inte kan simma & träna pga mina blåsor efter frysbehandlingen. Det gör ont i mig & jag äcklas lite av att se mig själv i speglen.

Jag känner mig värdelös för att jag inte kommer klara månadens kvot.

Jag känner mig misslyckad & så jävla dålig.

Orkar fan inte gråta..

* För det andra så faller skolan ihop igen. Jag börjar slarva och slutar bry mig. Jag vill inte ha det så, men det är lätt att det blir så. Jag kämpar verkligen för att lyckas, men uppgifterna är så jävla tråkiga. Vill göra sådant som intresserar mig, typ film, foto & redigering. Jag blir ännu mer irriterad när lärare inte bryr sig om vad man säger till dom & att de inte säger till elever som är stökiga så man blir arg och går därifrån. Funderar på att skippa svenska lektionerna totallt nu, men det kommer bara straffa sig.

* För det tredje har jag beslutsångest. Ska jag stanna kvar på W.O.T.A eller inte? På senaste tid har jag kännt mig otillräcklig och mest bortglömd/ivägen.. De tar in nya hela tiden och jag känner att jag inte längre passar in, mer att jag är ett störningsmoment. Sen när jag fick se att 2 personer jag ogillar har kommit dit så funderar jag ännu mer på att hoppa av. W.O.T.A har gett mig så mycket, & det känns som en familj. Om jag hoppar av skulle jag knivat dom i ryggen, och det vill jag absolut inte. Känner mig bara så... Förvirrad, vilsen, otillräcklig & dum.

* För det fjärde så vet jag inte längre vem jag är. Det känns som att jag inte räcker till och jag vet inte varför jag känner såhär. Vem är egentligen Emma för alla? & vad gör hon som alla tycker är så himla bra hela tiden? Det är hemskt att ha tappat bort sig själv, för man vet inte riktigt hur man kommer tillbaka. Jag måste bara fortsätta leta efter mig själv även om det är svårt & tufft.

* För det femte är jag orolig över min framtid. Jag har fortfarande inget sommarjobb och jag vet knappt hur jag ska skaffa ett. Varje gång jag försökt har jag bara fått nedslag. Är väll rädd för att försöka, antar jag.Jag vet knappt vad jag vill blir när jag gått ut gymnasiet. Kommer jag hamna hos socialen, eller kommer jag ha tur och få ett välbetalt jobb eller bli rik? Kommer jag få ett skitjobb där jag har ångest för att gå dit varje dag? Jag vet inte, & det är omöjligt att veta just nu.

* För det sjätte så är jag rädd. Rädd för att träffa nya människor för att jag inte vet om dom tycker om mig eller ej. Allting är bara så svårt..

 

Detta var allting för kvällen. Kommer ett gonatt inlägg senare.

Nu en bild på hur jag känner mig just nu..<3

 

Av Emma Lindahl Smith - 7 februari 2013 08:15

Hai bloggen!

En Emma är trött, grinig & vill bara hem.

Har ont i lillfingret & fötterna.

No more frysbehandling :@

Idag är det samhäll, svenska och matte som gäller.

Lagom taggad, woho -.-'

Imorgon är det ingen skola :D

Denna veckan och typ 3v framöver så kan jag inte träna :(

Är rädd för att blåserna ska bli infekterade så blir ingen träning alls :/

Äter lite mindre istället!

Men nu blir det lektion.

Är så snäll nu på morgonen så bjuder på en bild.

Puss.<3

 

Av Emma Lindahl Smith - 6 februari 2013 21:30

Hai bloggen<3

Slänger in ett gonatt inlägg som jag lovade :)

Älskling ringde mig innan & nu mår jag superbra!

Ska kolla ett avsnitt av Farmen nu, eller två :$

Sen blir det sängen & sova.

Imorgon är det skola i vanlig ordning, sen hem & göra läxor.

Spännande liv, fast ne :)

Men nu bjuder jag på en natti bild, puss.<3  

Av Emma Lindahl Smith - 6 februari 2013 19:43

Haai.

Här sitter en jag & äter nötter & dricker vatten.

Lagom kul liv :D

Har plåstrat om alla mina blåsor och rengjort osv. Det ser fett bra & håller tummarna för att jag bara behövde en frysning. SMÄRTA.

För övrigt håller jag på med läxor. Just nu handlar det om Syrien och hur media speglar deras problem osv.

Jag ska ha 7 bilder och senare ska jag prata 20sec/bild. 4 av dom handlar om Anonymous.

Senare blir det väll att ge sig in lite på tyskan med tror jag. Alltid bra att bli av med läxor så jag får helgen ledig.

Idag fick jag även veta att vår hund får fortsätta leva, de vet ej om det är cancer eller inte. Tycker synd om vår lille sjukling :/

Sitter här med tusen tankar också som inte vill lämna mig ifred.

Önskar man bara kunde stänga ner sig själv så man slapp alla tankar om det förflutna och slipper gråta och må dåligt.

Nu är det som det är & jag får helt enkelt hantera det..

Känner mig dock duktig, har inte skadat mig själv (självmant) på 8 månader nu.

Tar ut mitt dåliga & ångesten i skrivandet istället numera.

Nu blir det tillbaka till läxorna & ni får ett litet godnatt inlägg senare.

Puss<3

Av Emma Lindahl Smith - 6 februari 2013 09:22

hai!

Har 1 månad med världens finaste pojke idag :*

Lyssnar på lektion & har en skittråkig lektion :/

Menmen, ska man ha en utbildning får man offra sig.

Time 4 break, uppdaterar sen

Puss<3

Presentation


Emma heter jag, kommer från Örkelljunga Skåne. Är 28 år & jobbar på Perköps åkeri. Här följer ni min resa genom livet.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards