Alla inlägg den 21 oktober 2014

Av Emma Lindahl Smith - 21 oktober 2014 19:48

Gokväll mina läsare.<3

Idag hände som sagt inte så mycket. Jag fick ivägskickat lite CV och gjorde mat ikväll. Hemmagjort potatismos, broccoli, beasås och kotletter.

Något nytt hände även ikväll. Jag har tagit halvt tag i mitt liv och börjat skicka efter kataloger för yrkeshögskola. Har funderat lite på frisör eller inom hotell/restaurang. Jag får se vad jag (kanske) söker in till senare när grejerna har kommit!

För övrigt ikväll så händer det inte så välldans mycket. Har nyss kollat ett avsnitt paradise hotel och nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra.

Blir väll att kolla på The Originals (en serie om de uråldriga från The Vampire Diaries) och äta frukt eller popcorn.

Jag har inte direkt bestämt mig än haha.

Nu bjuder jag på lite bilder så uppdaterar jag imorgon igen.

Puss.  

   

Av Emma Lindahl Smith - 21 oktober 2014 12:23

Hej läsare.<3

Jag kommer inte direkt ihåg vad som hände i torsdags haha! Under dagen bakade jag nougatrutor iallafall. På kvällen blev det så att jag hämtade hjärtat i Eket och sen åkte han, jag och pappa till hjärtat för att hans pappa skulle kolla på min pappas dator. Det blev sedan att jag sov där. På kvällen spelade även jag och hjärtat biljard :)

Fredag.

Tja, vad gjorde vi egentligen idag..? Vi vaknade tidigt och hjärtat fixade sin mammas bil. Sedan åkte vi och besiktigade den och handlade på willys. Därefter åkte vi till hans mamma och fikade lite. Lite senare blev det att vi åkte till Erika och hennes mamma och pratade lite. Därefter bestämdes det att de skulle komma till oss och äta och spela biljard, alternativt dricka lite. Sagt och gjort så var det, det som kvällen bestod av.

Lördag.

Jag kommer faktiskt inte ihåg vad vi gjorde denna dagen. På kvällen åkte vi dock hem till mig för att slå in present och sen åkte vi till Östra Ljungby med pappa för att fira Kristin och hennes pappa. Timmarna gick där och sedan åkte vi hem till hjärtat igen. På natten så gick vår säng isönder så det blev att från klockan 01-04:00 städade vi hans rum (fanns många intressanta saker man hittade) och lagade sängen och kunde sova vidare.

Söndag.

När vi vaknade på morgonen så åkte vi in till Båstad för att köpa frukost. På vägen hem åkte vi inom Rasmus och pratade lite där. Vi åkte sedan hem och spelade lite yatzy och biljard och bara tog det lugnt. På natten var det dags igen och sängen gick ännu en gång isönder. Vaknade av att den for ner i marken och ett stort BRAK. Vi försökte sova vidare ändå men det gick inte dirket. Vid 4 på morgonen beslöt jag mig för att det var dags att sova vidare i bäddsoffan.

Måndag.

Med den lilla sömnen vi fick begav vi oss vid 8 tiden mot Örkelljunga för att plocka upp Erika och Lars. Sedan åkte vi vidare till Höör för att de skulle köpa neon till sina bilar. Jag sparade dock mina pengar och köpte inget, även om där fanns många frestande saker till bil, där vi var. Vi begav oss sedan till Åsljunga för att lämna av Erika och Lars och drog senare in till Båstad. Där blev vi bjudna på lunch av hjärtats pappa på Mr Teohs. Där är alltid så underbar mat, rekommenderar verkligen stället! När lunchen var uppäten så begav vi oss till Tims mamma för att sova. Sömnbristen gjorde oss båda relativt griniga och sängen hos hans pappa var fortfarande sönder, så att få sova hos hans mamma var en god idé. Efter sovstunden så åkte vi hem till hans pappa för att laga sängen, vilket gick galant denna gång. Vi åt senare chokladpudding och sen begav jag mig hem.

Tisdag.

Änsålänge har jag inte gjort mycket, mina tankar har mest varit hos en person, Sara. Fina Sara som jag fick umgås med i 4v innan vi examinerade som bartenders. Det går inte en dag utan att jag tänker på hur kul stunder vi hade och hur vi peppade varandra. Att få ha träffat en så underbar människa som du är, det går inte att sätta ord på. Jag önskar dagligen att jag hade så pass med pengar så jag kunde åka till henne, men det har jag tyvär inte. Jag får helt enkelt vänta, vänta tills jag har ett jobb och har råd. Vissa dagar är svårare än andra, när man inte bara kan krama dig eller prata ut med dig. I Göteborg var allt så mycket enklare. Man väckte henne på morgonen och umgicks hela dagen och kvällen. Kollade på film, åt godis, skrattade, övade och det kändes som att tiden stod stilla. 

Jag saknar dig tusen gånger om, min fina vän.

               

Presentation


Emma heter jag, kommer från Örkelljunga Skåne. Är 28 år & jobbar på Perköps åkeri. Här följer ni min resa genom livet.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards