Alla inlägg den 27 oktober 2014

Av Emma Lindahl Smith - 27 oktober 2014 20:35

Godkväll mina läsare.<3

Det har hänt en del sen i fredags.

Lördag.

Vi vaknade relativt tidigt och sen väntade vi på att hjärtats mamma skulle ringa så vi kunde åka hem till henne och hjälpa till med flytten. Dagen gick och vi åkte till Ängelholm med hans pappa för att handla och sedan hem igen. Vi spelade lite biljard och sen på kvällen ringde hans mamma. Vi åkte dit och började lasta ur (eller, jag fick kökstjänst och bakade kladdkaka och gjorde mat). Det blev väldigt sent och vi hade hållt på så mycket så vi var jättetrötta. Vi fick sova i en härligt skön bäddsoffa och fick en riktigt härlig sömn med hund vid fotänden.

Söndag.

Jag vaknade tidigt denna morgon och insåg att det var dags att vrida om klockan! Fick någon timmes extra sömn vilket verkligen behövdes. Vaknade några timmar senare av att fido (katten) kröp upp i sängen och ville morgonmysa. Blev att man stannade kvar extra för att klappa katten och höra den spinna, så mysigt! Det blev frukost och sen började vi röra oss mot Landskrona. Första pitstoppet blev på Biltema i Ängelholm för att köpa ett nytt bilbatterie till Peters bil. Vi åkte vidare och hamnade i Landskrona i Peters lägenhet. Jag fick vara släpvakt medans Lena, Peter och hjärtat tömde lägenheten på grejer. När lägenheten var tömt gick bilarna tillbaka till Lena och då började en ny urlastning. Denna gången fick jag vara dörrvakt samt bärhjälp. Vi blev klara relativt snabbt och då var det dags för mat. Därefter åkte vi hem till hjärtat och han var så slut efter allt bärande i trappor och så, så då åkte jag hem. Jag ville egentligen sova där en natt till, men han skulle jobba och jag skulle till arbetscenter.

Måndag.

Idag var det upp tidigt, runt 7 tiden. Det blev först en dusch och sen mysfrukost med Cityakuten. Efter det så hämtade jag posten och sen bar det av till Arbetscenter (AME). Där var det först en genomgång hur man skrev ett personligt brev och sedan en rundvandring var allt är och hur man checkar in/ut. Därefter så skulle man skriva CV och personligt brev. Mitt CV och Personliga brev var klara efter cirka 20min (skulle bara fin puttsa det) och sedan satt man där och hade ingenting att göra. Vi fick förslaget att göra ett personlighets test, det visade att jag ska jobba som präst eller hemmafru. Tror dock inte det, hehe. Tiden gick jättelångsamt och vid 2 tiden fick vi gå därifrån (slutar egentligen 3), jag tror hon som jobbade där var rättså uttråkad själv.. Då åkte jag till farmor min för att ha en trevlig pratstund där. Det blev dock bara snabbt in, snabbt ut för att handla (Jag hittade där en ny ballerina sort som hade en cool design så jag var tvungen att köpa den, haha!) och sen hämta pappa. Jag lagade senare mat (spagetthi och köttfärssås) och la mig framför soffan lite senare med en kopp the. Efter att ha sett ett avsnitt av Cityakuten (min favoritserie) så var jag så trött så jag hamnade här. Jag fick dock betalt lite räkningar och tänt mitt doftljus. Nu kallar sängen så hårt så jag får nog bädda ner mig.

Bjuder på lite bilder.

Gonatt, puss.  

   

Presentation


Emma heter jag, kommer från Örkelljunga Skåne. Är 28 år & jobbar på Perköps åkeri. Här följer ni min resa genom livet.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards