Alla inlägg den 15 juli 2014

Av Emma Lindahl Smith - 15 juli 2014 16:09

Hej Läsare.

Idag fick jag reda på alla förra veckans drinkprov & det stora provet jag hade. Jag fick 100% på alla drinkprov, förutom ett där jag bara fick 80%   

På det andra stora provet så fick jag på utrustning 87%, Jäsning & Destillering 87%, Vodka 80%, Gin 73%, Rom 60% & Tequila 27%. Gränsen för att bli godkänd är 75%, så jag blev rätt bra besviken på mig själv..   

Men nu får jag helt enkelt bara ta till hårdare tag och plugga mer.

Idag så började vi med att lära känna vår nya lärare Marcus och han lärde känna oss. Efter det var det dags för free pouring där jag lärde mig hur man häller med 2 flaskor i samma hand. Det var riktigt kul och jag klarade det galant! Därefter var det lunch och sedan gjorde vi ett drinkprov. Jag skrev på allting så nu hoppas jag bara att allt går vägen och jag får alla rätt!   

När jag skrivit klart provet så var det dags att stå i baren och blanda drinkar. Det gick relativt bra och jag var nöjd när jag gick därifrån. Innan vi dock gick därifrån så fick vi provsmaka olika Bitters, det var inget som föll mig i smaken alls och det kommer jag nog aldrig att göra igen haha! Vi fick även besök idag av Julian och hans hund, riktigt söt var den! Vi har även blivit indelade i 3 lag och ska samla poäng. De som har mest poäng får ett pris på avslutningen! Nu hoppas jag bara på att jag och mitt lag är duktiga så vi vinner!

Läxan vi fick till imorgon är att läsa igenom whiskey & conjak området OCH kunna 10 (ja, ni läste rätt) drinkar till imorgon?! Det känns som att det blir att plugga hela natten hehe.

Kvällens planer blir då alltså att plugga drinkar, läsa avsnittet om whiskey och conjak och därefter stå en timme eller två i baren.

Nu får ni avnjuta lite bilder så skriver jag mer imorgon!

Puss!  

       

Presentation


Emma heter jag, kommer från Örkelljunga Skåne. Är 28 år & jobbar på Perköps åkeri. Här följer ni min resa genom livet.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards