Alla inlägg den 23 juli 2014

Av Emma Lindahl Smith - 23 juli 2014 16:12

Hej Läsare!

I Göteborg är det just nu dödens varmt, cirka 30-32 grader. USCH!

Det går knappt att sova om nätterna och man har massor att lära in och kunna, då är det lätt att allting blir jättejobbigt.

Dagen började med vi fick lyssna på en föreläsare. Därefter så var det provsmakning på olika likörer, tequila, moonshine osv. Jag fastnade verkligen för likörerna, mums! Därefter var det lunch och sedan free pouring prov. Jag var extremt nervös inför detta & när jag fick tillbaka provet till en början blev jag grymt besviken. Siffrorna som stod var 22 & godkänt gränsen låg på 27. När jag tittade ordentligt på provet och inte bara på slutresultatet så hade läraren räknat fel & jag klarade provet med 27 poäng! Så himla glad över det! Hårt slit lönar sig verkligen :) 

Om jag däremot vill höja mitt betyg från godkänt och uppåt så har jag 2 chanser på mig :) Ska verkligen ta dem och försöka göra så bra som möjligt.

Efter free pouring provet så var det dags att sätta sig i baren och lära sig konsten att blanda drinkar. Det är alltså 4 saker att tänka på. 1. Bedöva alkoholsmaken, 2. Balans i drinken, 3. Smak & slutligen Utfyllnad :) Lärarna gjorde drinkar och vi fick smaka. Om man var ensam om att tycka att någon var god så fick man hela drinken. Jag fick 2 stycken som var himla goda :)

Idag skulle vi även haft prov på 60 drinkar, men det skjuts upp till imorgon. Skönt, eftersom man får en extra dag att plugga.

Jag har även flyttat ut från sovrummet till entren & sover där numera. Det är så varmt i sovrummet så jag har valt att lägga mig under fönstret på en madrass. Något svalare och det går iallafall att sova då.

Idag har jag även namnsdag. Jag har fått lite gratulationer lite här & var som känns kul. Brukar nästan aldrig få det annars :)

Idag har varit en relativ positiv dag än sålänge. Får se om den fortsätter så.

Bilderna kommer att komma, men ni får fortfarande ha lite tålamod.

Puss!   

 

Jag önskar fortfarande att jag kunde göra det ogjort och jag tänker på det varje dag. Jag vill kunna ändra på det så allt blir bra igen, men inget jag gör kan ändra på något.

 

Presentation


Emma heter jag, kommer från Örkelljunga Skåne. Är 28 år & jobbar på Perköps åkeri. Här följer ni min resa genom livet.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards