Alla inlägg den 22 juli 2014

Av Emma Lindahl Smith - 22 juli 2014 16:28

Hej läsare.

För det första så vill jag säga förlåt för att det inte kommit upp några bilder på ett tag. Jag har dem på min mobil, men internetet räcker inte till sovrummet så ni får vänta tills jag får tid att föra över dem i "vardagsrummet".

Dagen idag började med drinkprov och sedan stod jag i baren. Efter jag var i baren så var det free pouring som gällde och där gick det sådär bra. Prov imorgon och det är jättenervöst. Det blev lunch och sedan var det baren igen. Där gick det jättedåligt och vi fick alla en stor läxa av Marcus som nog inte var så glad på oss. Vi ska repetera alla 55 drinkar vi lärt oss än sålänge och sedan ska vi ha prov på det imorgon. Ovanpå detta så ska vi ha läst whiskey och likör avsnitten som är på cirka 40 sidor & lära oss de 5 nya drinkarna. Alltså totalt 60 drinkar. Jag tror ju dock inte att jag får alla rätt denna gången. Så kvällen består lugnt av att mata in dessa 60 drinkar i skallen & läsa de avsnitten, kul.

Trots allt som pågår i mitt privata liv så klarar jag ändå kursen bättre än vad jag trott. I vanliga fall hade jag bara grävt ner mig, men nu är detta något verkligen viktigt som jag måste fokusera på. Det är jävligt svårt, men jag får helt enkelt bita ihop och klara det.

 

Jag känner för varje dag att jag går mer & mer sönder, ångesten äter på mig och jag är så jäkla ledsen för de saker jag sa och gjorde. Jag hoppas bara på att allting fixar sig, att man ser det positiva framför allt negativt och att det blir bra igen. Det kan inte alltid vara sol, ibland kommer det regn. Och om man inte är ensam, så klarar man det.

Presentation


Emma heter jag, kommer från Örkelljunga Skåne. Är 28 år & jobbar på Perköps åkeri. Här följer ni min resa genom livet.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards